عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد:
عقیق: آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به شهادت شهید خلیلی گفت: قوه قضائیه نباید به سادگی از کنار چنین فجایعی بگذرد؛ اقدامی بجا و شایسته موجب عبرت گرفتن دیگرانی می‌شود که قصد اخلال در جامعه را دارند.


 ،بنا بر این گزارش
استاد حوزه علمیه قم در جمع ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدرسه معصومیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مورد اتفاق علمای شیعه و سنی است اظهار داشت: در عربستان سعودی هم شورایی برای همین منظور درست کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد اهل سنت بیش از ما به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می‌دهد.

او افزود: در مورد حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عملکرد ما در داخل کشور ضعیف است به همین دلیل شاهد حوادثی همچون شهادت شهید خلیلی بودیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه کم توجهی به عمل متخلفان و ضاربان جرأت و جسارت بیشتری به آنها می‌‌بخشد خاطرنشان کرد: چنین حادثه‌ای را به یاد ندارم که یک آمر به معروف و ناهی از منکر را با این وضع به شهادت برسانند؛ چنین حادثه‌ای در نظام اسلامی سوال‌ برانگیز می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: چنین حوادثی باعث تاسف می‌شوند و هرچند شهید مقام بالایی دارید ولی ناگواری و ناخوشایندی زیادی برای ما دارد.

او گفت :ما که مانده‌ایم مسئولیت زیادی داریم به ویژه قوه قضائیه که نباید به سادگی از کنار چنین فجایعی بگذرد؛ اقدامی بجا و شایسته موجب عبرت گرفتن دیگرانی می‌شود که قصد اخلال در جامعه را دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه اگر در برخورد با عاملان حوادثی مانند آنچه برای شهید خلیلی رخ داد کوتاهی کنیم زمینه برای بروز حوادث مشابه به وجود می‌آید عنوان داشت: قاطعیت در برخورد با عوامل مخل جامعه و ضربه زنندگان به آمران به معروف و ناهیان از منکر موجب می‌شود از این پس فردی گمان نکند هر کاری انجام دهد کسی جلویش را نمی‌گیرد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: تجلیل از مقام بالای شهدای امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود وظایف خود را در مقابل این امر خطیر بشناسیم و همگان بدانند که راه شهدا را گم نمی‌کنیم.

او اضافه کرد: از مسئولان نظام اسلامی می‌خواهیم و انتظار داریم اهمیت بیشتری به مسأله امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند تا دیگر چنین حوادثی را شاهد نباشیم.



منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین