عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
در آبادان برگزار می شود؛
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری هجدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرائی، اذان و ابتهال از نهم اردیبهشت ماه در آبادان خبر داد.
عقیق: ولی یاراحمدی اظهار داشت: در این دوره شاهد حضور 40 گروه و 32 موذن برتر و منتخب از 31 استان در بخش برادران خواهیم بود. در این مسابقات در بخش خواهران هم شاهد حضور 29 گروه هستیم که از این تعداد 5 گروه دربخش مدیحه سرایی فعالیت خواهند کرد.


وی فراهم نمودن امکان حضور گروه هایی که در مرحله نهایی سال گذشته حضور پیدا کردند را فرصت مناسبی برای آنها دانست و گفت: حضور 40 گروه در این دوره از مسابقات نشان دهنده علاقه جوانان به این رشته های قرآنی است.

یار احمدی با اشاره به رقابت بیش از 500 تن از متسابقین در این دوره از مسابقات ، اسامی داوران را  متذکر شد و گفت: امسال اساتید مجرب همچون احمد لیایی، غلامرضا شاه میوه، مهدی دغاغله، اسماعیل مومن ثانی، رحیم خاکی، سیدعباس انجام، هادی ازرم، حسن حکیم باشی، حیدر جاودان، سیدکریم موسوی، محمدرضا پورزرگری قضاوت در این مسابقات را بر عهده خواهند داشت و در بخش خواهران نیزنافذ کلام، جعفرزاده، الوندی، نیاورانی، به امر داوری می‌پردازند

وی کشف استعداد جوانان در فعالیت های جمعی قرآنی را از ویژگی دیگر این مسابقات دانست و گفت: برگزاری مسابقات در شهر آبادان که یادآور حماسه8 سال دفاع مقدس است، نوعی تکریم از فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و ادای دین به ساحت مقدس فعالان قرآنی است.

یاراحمدی، بازدید از یادمان شهدای شلمچه و مسجد جامع خرمشهر را از دیگر برنامه های هجدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، اذان و ابتهال در شهر آبادان دانست و افزود: این ویژگی ها باعث خواهد شد که این دوره از مسابقات تاثیر گذارتر از گذشته باشد.

وی با تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستان آبادان برای فراهم کردن مقدمات این مسابقات اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره از مسابقات بارمعنوی بسیار بالایی برای منطقه داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نامگذاری سال 93 به نامگذاری سال جاری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری مسابقات و گسترش فرهنگ قرآنی با مدیریت جهادی بتوانیم دین خود را در این زمینه ادا کنیم.

وی افزود: سازمان اوقاف با استفاده از کارشناسان اساتید در این حوزه و مطالعه فعالیت های قرانی در سطح جهان اسلام، از رشد کمی و کیفی در مسابقات گوناگون در سطح کشور برخوردار شده است. سازمان اوقاف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون متولی مسابقات رسمی کشور بوده است و نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن را پس از پیروزی انقلاب در سال 1361 برگزار کرده است.

یاراحمدی از آمادگی های لازم برای شروع سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: ثبت نام آن از ماه های آینده در استان ها آغاز خواهد شد و در رشته های حفظ ، قرائت و ترتیل در دو مقطع نوجوانان و بزرگسالان و در دو سطح برادران و خواهران برگزار خواهد شد. مجموعه همه این مسابقات، یکی از محورهای مهم برنامه های قرآنی  سازمان اوقاف است و این سازمانبه طور جد اهتمام به برگزاری و ارتقاء  سطح کمی و کیفی این مسابقات داشته است.

وی انعکاس مطلوب و اثرگذار این مسابقات را رسالت اصلی رسانه ها دانست و افزود: اثر گذاری این مسابقات می تواند، فضای جامعه را قرآنی و تاثیر فعالیت آن را چند برابر کند. برگزاری این گونه مسابقات می تواند در انس جوانان با قرآن و شروع به فعالیت های قرآنی موثر باشد تا ان شاالله در ماه مبارک رمضان، انس اثر بخش تری را شاهد باشیم.

یاراحمدی افزود: دربخش مدیحه سرایی هر گروه برای کسب رتبه، بایستی در مرحله کشوری سه اثر را اجرا کند، در دوره مقدماتی نیز هرگروه یک اثر مدیحه سرایی را اجرا می کند که مجموعه نمرات آن ، راهیابی به مرحله نهایی را رقم خواهد زد.

وی در پایان گفت: برخی از این گروه ها، در سطح کشور مطرح هستند و از سابقه زیادی برخوردار هستند و ما برای تبلیغ فرهنگ شیعه و انقلاب اسلامی، بسیاری از آنها را به خارج از کشور اعزام می کنیم.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین