عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
با حضور حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می شود؛
همایش تجلیل از آیت‌الله حاج سید عبدالحسین طیب از سوی مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان 10 اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.
عقیق: دبیر اجرایی این همایش در اصفهان از برگزاری همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت‌الله طیب در اصفهان در دهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط گفت: برگزاری مراسم گرامیداشت علما و اندیشمندان دینی به نوعی ترویج و تعظیم شعائر دینی است و به نشر و گسترش فرهنگ معنویت و روحانیت کمک موثری می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: علما و مراجع در انتقال ارزش‌های اسلامی و شیعی در جامعه دارای جایگاه والایی هستند و بسیاری از مفاهیم دینی از طریق علمای دین به مردم منتقل شده است.

وی ادامه داد: باید چنین همایش‌هایی برگزار شود تا بتوانیم مکتب شیعه را به درستی معرفی و از زحمات علمای بزرگ قدردانی کنیم.

خطاط ابراز کرد: مدیریت مدرسه علمیه امام صادق (ع)، درصدد است که از بزرگانی که در این مدرسه تحصیل یا تدریس داشته‌اند تجلیل کند، تا علاوه بر قدردانی از این بزرگان، الگوهای علمی و معنوی به جامعه ارائه کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 92، همایش بزرگداشت آیت‌الله خراسانی به عنوان احیاکننده مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، افزود: همایش بزرگداشت آیت‌الله سید عبدالحسین طیب نیز روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه جاری در مدرسه علمیه امام صادق(ع) واقع در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: این همایش با قرائت پیام آیت‌الله العظمی مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در حاشیه این همایش نیز از چاپ جدید تفسیر "اطیب البیان" نوشته این عالم بزرگوار رونمایی می‌شود.

خطاط بیان کرد: انشاالله در سال آینده نیز همایش بزرگداشت آیت‌الله ادیب در مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله حاج سید عبدالحسین طیب فرزند سید محمدتقی طیب اصفهانی در سال 1310 ه.ق متولد شده و نزد اساتیدی چون آخوند زمره، سید احمد خوانساری، شیخ حسن یزدی، اسداله قمشه‌ای حکیم تلمذ کرده است.

آیت‌الله طیب در محضر آقا میرمحمد صادق مدرس و مرحوم محمدتقی مدرسی خارج فقه و اصول و در محضر آیت‌الله آقا سید محمدباقر درچه‌ای 11 سال فقه و اصول را آموخت که ماحصل این 11 سال تلاش نائل آمدن به درجه اجتهاد و تأثیرپذیری از شخصیت آن بزرگوار بود.

تفسیر قرآن کریم در 14 جلد به نام الطیب البیان، دیگر کلم الطیب فی العقائد سه جلد، کتاب العمل الصالح فی العقائد و معانی الکبار از تألیفات آیت‌الله طیب است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین