عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
در مصاحبه با آیت الله آل هاشم مطرح شد؛
امام جمعه موقت تبریز گفت:آیت الله ملکوتی فرمود:روزی از امام خواستم از خدا بخواهند توفیق خدمت و شهادت را به من بدهد، امام فرمود: شهادت کمال و خدمت به مردم وظیفه است.
عقیق: آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در این مصاحبه گفت: آیت الله ملکوتی، خودش را فدای انقلاب کرد و مطیع حضرت امام و مقام معظم رهبری بود و در زمان جنگ نیز حمایت های بسیاری از رزمندگان و بسیجیان کرد.


وی افزود: آیت الله ملکوتی به انقلاب و نظام اسلامی و حوزه های علمیه آذربایجان شرقی عنایت ویژه ای داشت و با اینکه خود عالم و مجتهد بود با حکم حضرت امام(ره) در منطقه آذربایجان فعالیت کرده و خدمات شایانی داشت.


امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: آیت الله ملکوتی در قم نجف نیز از محضر حضرت امام استفاده کرده و در برگشت به ایران نیز با شناختی که حضرت امام از وی داشت، بعد از شهادت شهیدان محراب حضرات آیات مدنی و قاضی طباطبایی(ره) حکم داد که به واسطه آیت الله مشکینی به تبریز آمده و اقامت کرد.


آیت الله آل هاشم تاکید کرد: این عالم ربانی، شبانه روز در خدمت انقلاب بود و به احکام و اخلاق و امورات شرعی مردم رسیدگی می کرد و حوزه علمیه قم نیز از این بابت که وی صاحب رسانه و نظر بود، دعوت کرد.


وی عنوان کرد: آیت الله ملکوتی در فلسفه، فقه و اصول و اخلاقیات، کمال مهارت و دقت نظر را داشت و حتی برخی از شاگردان وی نیز مجتهد بودند.


امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه آیت الله ملکوتی همانند سایر مجتهدین صاحب نظر و رساله بود، تصریح کرد: وی در آذربایجان خدمات فراوانی داشت و پشتبیان حوزه های علمیه و روحانیت بوده و به رزمندگان و بسیج و سپاه نیز علاقه مند بود.


آیت الله آل هاشم همچنین با بیان خاطره ای از آیت الله ملکوتی اظهار داشت: ایشان روزی فرمودند من که به اینجا آمدم از امام خواستم از خدا بخواهند که توفیق خدمت به مردم و شهادت را به من بدهند که امام فرمودند: ما می خواهیم شما خدمت کنید، درست است که شهادت کمال است، اما خدمت به مردم وظیفه است، که امام دعا کردند و به همین برکت، سال ها در راه خدمت به مردم تلاش کردند.


وی تاکید کرد: آیت الله ملکوتی تا پایان عمر بابرکتشان در کنار انقلاب بودند و از پیام تسلیت مقام معظم رهبری نیز استفاده می شد که ایشان از بزرگان، علما و مجتهدین بودند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین