عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
علم در زمان بعد از ظهور به بالاترین حد پیشرفت می‌رسد به گونه‌ای که طبق روایات امام باقر (ع) در روزگار آن حضرت (عج)، زنان در خانه‌هایشان به طریق کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) قضاوت می‌کنند.

عقیق: بنابر روایات علم در عصر ظهور و حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) در اوج رشد و شکوفایی قرار دارد و بشر بالاترین درجه از دستیابی به علم را درک می کند.
آنچنان که امام صادق (ع) می فرمایند: علم، 27 حرف است. تمام آنچه انبیاء آورده اند دو حرف است و مردم تا امروز بیش از آن دو حرف نمی شناسند. هنگامی که قائم ما (ع) قیام کند 25 حرف را می آورد و بین مردم توسعه خواهد داد و به دو حرف قبلی اضافه خواهد کرد تا بیست و هفت حرف کامل شود. (بحار الانوار، ج 52، ص 336)
در کمال الدین از حضرت ابوجعفر (ع) منقول است که فرمودند: علم به کتاب خدای عز و جل و سنت رسول (ص) او در قلب مهدی (عج) ما رشد می کند، همچنان که گیاه به بهترین وجه می روید. پس هر یک از شما باقی بماند تا او را دیدار نماید، هنگام دیدنش عرضه بدارد: سلام بر شما ای اهل خانه رحمت و نبوت و کانون علم و جایگاه رسالت. (کمال الدین، ج 2، ص 653)
و در بحار از نعمانی به سند خود از حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) از پدرشان از حضرت حسین بن علی (ع) روایت شده که مردی به خدمت امیرالمومنین (ع) رسید و به آن جناب عرضه داشت: یا امیرالمومنین (ع)! ما را از مهدی (عج) خودتان آگاه سازید. فرمودند: هر گاه قرن ها و نسل های متمادی منقرض و مومنین کم شوند و یاران حق از میان بروند پس همان جا است.
عرض کرد: یا امیرالمومنین (ع)! این مرد از کدام طایفه است؟ فرمودند: از بنی هاشم از برترین قله های نژاد عرب و دریایی که هنگام ورود توفنده است و جفا شده از طرف اهلش و هنگام بی صفایی او کانون صفا است. هر گاه مرگ هجوم آورد او را ترسی نیست و اگر به مومنین صدمه ای رسد او نمی گذرد و در میدان نبرد و رزم قهرمانان، عقب نشینی نمی کند، دامن همت بر کمر می زند، شیری که دشمنان را درو کند، زخم زننده نیرومند به مخالفین و شمشیری از شمشیرهای خداوند، بزرگی پرخیر که در خاندان با عظمت ریشه دارد، پس مبادا کسی که فتنه جوست –که اگر سخن گوید بدترین گوینده و هر گاه سکوت کند فسادها در خاطر می پروراند- چنین کسی مبادا تو را از پیروی او باز دارد.
سپس به توصیف مهدی (عج) پرداختند و فرمودند: از شما پناه دهنده تر یا بخشنده تر است، علمش از شما بیشتر و در صله رحم و پیوند خویشاوندی از همه شما کوشاتر است.
بار خدایا! با تحقق بخشیدن بیعت او غم و اندوه را از میان بردار و پراکندگی امت را به سبب او جمع گردان. پس اگر خداوند راه دیدارش را برایت گشود، تصمیم خود را قطعی کن و اگر توفیق لقایش نصیب گردد دیگر به سوی هیچ کس روی مکن و چون به دامنش دست فکندی دیگر از دست مده، آنگاه اشاره به سینه خود کرد و با آه کشیدن شدت اشتیاق خود را بازگو کند. (بحارالانوار، ج 51، ص 115)
علم در زمان بعد از ظهور به بالاترین حد پیشرفت می‌رسد به گونه‌ای که طبق روایات امام باقر (ع) در روزگار آن حضرت زنان در خانه‌هایشان به طریق کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) قضاوت می‌کنند. (بحار الانوار، ج 53، ص352)
در روایت دیگری از امام صادق (ع) است که فرمودند: زمانی که قائم ما ظهور نماید خداوند گوش ها و چشمان شیعیان ما را بگونه‌ای تقویت می‌کند که میان آنان و قائم (ع) نیاز به پیک نیست آن حضرت (ع) با آنان سخن می‌گوید و آنها سخن او را می‌شنوند و در حالی که وی در جایگاه خویش قرار دارد او را می‌بینند." (الکافی، ج 8، ص 240)


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین