عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
امام جمعه شهرکرد
به یقین یکی از راه های گسترش فرهنگ اسلامی، توجه به امر اعتکاف است، بنابراین باید هم به خاطر نامگذاری سال و هم به دلیل این که دشمن همه توجه خود را به سمت فرهنگ قرار داده است، توجه بیشتری به این مهم صورت گیرد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در نشست ستاد اعتکاف این استان، برگزاری مراسم اعتکاف را در جهت ارتقای فرهنگ بیان کرد و افزود: در این میان نقش دستگاه های فرهنگی و اجرایی بسیار مؤثر است، بنابراین همه دستگاه های مرتبط مؤظفند که وارد میدان شوند و دین خود را ادا کنند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه قرآنی اعتکاف تصریح کرد: از آن جایی که اعتکاف آثار بسیار ارزشمندی در دل و درون انسان ها می گذارد، به همین دلیل در سیره و روش عملی اولیاء الهی جایگاه ویژه ای داشته است. 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که انسان مؤمنی که در مسیر تکامل قرار می گیرد، به طور مستمر با ظلمت های درونی سر و کار دارد، ابراز داشت: عوامل مختلفی باعث تیرگی دل و وجود انسان می شود که از میان آنها دنیا و تعلقات آن در رأس امور قرار دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که گناه و معصیت، تیرگی در دل ها ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: اگر دل تیره بماند و زمینه برطرف کردن این تیرگی فراهم نشود، به یقین انسان نمی تواند راه تکاملی خود را ادامه دهد و به هدف نهایی خود برسد.

این استاد حوزه،  با بیان این که در سایه اعتکاف می توان به مقصد نهایی رسید، اذعان داشت: به یقین در جامعه امروز ما که جامعه ای اسلامی و انقلابی است، اعتکاف جایگاه بالاتری دارد، به همین دلیل نیاز است که برای برگزاری هر چه باشکوه تر آن، دستگاه های متولی و مجموعه های فرهنگی به میدان بیایند. 

امام جمعه شهرکرد، برگزاری مراسم اعتکاف باشکوه را در جهت تحقق شعار سال که به نام فرهنگ نامگذاری شده است، بیان کرد و افزود: به یقین یکی از راه های گسترش فرهنگ اسلامی، توجه به امر اعتکاف است، بنابراین باید هم به خاطر نامگذاری سال و هم به دلیل این که دشمن همه توجه خود را به سمت فرهنگ قرار داده است، توجه بیشتری به این مهم صورت گیرد. 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تبلیغات گسترده را از مهم ترین نیازهای مراسم اعتکاف بیان کرد و افزود: از همه راه های تبلیغاتی باید برای جذب حداکثری همه قشرها و سوق دادن جوانان به این مراسم معنوی و فرهنگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به نقش پررنگ صدا و سیما و اهالی رسانه در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: باید به هر شکلی که می توانیم، زمینه حضور هر چه بیشتر مردم و جوانان را در این مراسم فراهم بیاوریم و از همه فرصت ها در این زمینه استفاده کنیم. 

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین