عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
900 مسلمان از جمله زنان و کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی از بیم حملات گروه آنتی بالاکا ، در کلیسای کاتولیک در غرب این کشور پناه گرفتند.

عقیق: بسیاری از مسلمانان در کشور جمهوری آفریقای مرکزی از ترس شبه نظامیان مسلح موسوم به گروه آنتی بالاکا (ضد قمه) که به خانه های آنان حمله می کنند، از خانه و کاشانه های خود رانده شده‌اند.

این شهروندان بیگناه، به پناهگاه ها و اردوگاه های مختلف که برای آوارگان داخلی این کشور برپا شده، مانند کلیسایی در غرب این کشور، پناه می‌برند. در این کلیسا، 900 مسلمان از جمله زنان و کودکان از بیم شبه نظامیان آنتی بالاکا پناهنده شده‌اند.

»دیو بنی بیوکوو» کشیش این کلیسا گفت: بسیاری مدعی هستند که این جنگی دینی است، اما من این را قبول ندارم، زیرا هنگامی که مسلمانان به آفریقای مرکزی آمدند، مسیحیان اولین کسانی بودند که با غذا و حمایت های روحی و معنوی به استقبال و کمک آنان آمدند. به نظر من این جنگی سیاسی است و هیچ ربطی به دین و مذهب ندارد.

مسلمانان در بخشی از این اردوگاه که در محله مسیحی نشین کارنوت قرار دارد، نماز جماعت برگزار می‌کنند.

»فاریکی توریلا» رییس اردوگاه پناهندگان در کارنوت گفت: ما مقادری برنج داریم، اما هیچ غذای دیگری که همراه با آن به پناهندگان بدهیم نداریم. گوشت در اینجا بسیار گرانقیمت است و فقط برای ثروتمندان قابل خریداری است. ما حتی به سختی می توانیم چوب برای پخت و پز تهیه کنیم. این بخشی از مشکلات ما است.

بسیاری از مسلمانانی که از خانه های خود در غرب این کشور گریخته اند در کارنوت که شهر کوچک دارای معادن الماس است، گرفتار شده اند. شماری از آنان به کلیسای کاتولیک یاد شده پناه آورده و روی کفپوش های پلاستیکی کوچک بسر می برند و منتظرند که از این شرایط بسیار بد نجات پیدا کنند.

اغلب این مسلمانان که فعلاً در شهر کارنوت گرفتار شده اند، خواهان فرار از جمهوری آفریقای مرکزی به کشور همسایه یعنی کامرون هستند. بسیاری از این افراد، ماه ها است منتظرند راهی امن تا مرز کامرون برایشان باز شود تا مگر بتوانند از این اوضاع رقت‌بار خود و خانواده‌هایشان را نجات دهند. بحران انسانی در جمهوری آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین