عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم درباره نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در حال اجرا است ،صحبت کرد.

در نهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ در رشته حفظ کل، 2649 نفر، رشته حفظ 20 جزء، 1002 نفر، رشته حفظ 10 جزء، 2370 نفر و رشته حفظ پنج جزء نیز 1345 نفر ثبت نام کردند.

یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم درباره نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم در حال اجرا است، گفت: ثبت نام در نهمین دوره این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 25 فروردین‌ماه ادامه داشت.

وی افزود: به دلیل همزمانی ایام ثبت نام نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با تعطیلات نوروزی، مهلت ثبت‌نام در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن را تا پایان فروردین‌ماه تمدید کردیم تا علاقه‌مندانی که موفق به ثبت نام در موعد مقرر نشدند، بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند.

معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم افزود: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، در مجموع هفت هزار و 366 حافظ قرآن در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء قرآن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت نام شدگان در رشته حفظ کل قرآن بوده است، افزود: در رشته حفظ کل، دو هزار و 649 نفر، رشته حفظ 20 جزء، هزار و دو نفر، رشته حفظ 10 جزء، دو هزار و 370 نفر و رشته حفظ پنج جزء نیز هزار و 345 نفر ثبت نام کرده‌اند.

افراش درباره بیشترین آمار شرکت‌کنندگان استانی گفت: استان تهران با هزار و 331 نفر، بیشترین ثبت نام کننده در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن را داشته است که پس از استان تهران، اصفهان با 888 نفر و خراسان رضوی با 464 نفر رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: آمار ثبت نام شدگان در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن نسبت به دوره گذشته با رشد 12/10 درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مرحله اول این آزمون آغاز شده است؛ آزمون مرحله اول 19 اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

افراش با یادآوری اینکه آزمون مرحله اول نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به صورت کتبی برگزار خواهد شد، گفت: 31 مرکز استان داریم که در هر استان یک حوزه پیش‌بینی شده اما در استان‌های تهران، اصفهان و... به دلیل حجم شرکت‌کنندگان و وسعت استان، دو حوزه امتحانی در نظر گرفته می‌شود.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بي اعظم موسوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
ازمون نهمين دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قران كريم سال 93
رضا قورقانلو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
0
ثبتنام درنهین دوره حافظین
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین