عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
بزرگ‌ترین تابلو معرق صلوات خاصه امام رضا (ع) در شهر کرمانشاه توسط شش هنرمند کرمانشاهی ساخته می‌شود و رونمایی از آن هم‌زمان با افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی در کرمانشاه انجام می‌گیرد.

عقیق: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه چندی پیش از رونمایی از بزرگ‌ترین تابلو معرق صلوات خاصه امام رضا(ع) در جهان هم‌زمان با افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی در کرمانشاه خبر داد.

این تابلو معرق حاصل سه ماه کار شبانه‌روزی تعداد شش نفر از استادان معرق کار کرمانشاهی است که با علاقه در حال ساخت این تابلو ارزشمند و نفیس هستند.

این اثر هنری ارزشمند در ابعاد 2.5 در 2.5 متر ساخته شده و مجموع ابعاد این تابلو 25/6 مترمربع بوده و بزرگ‌ترین تابلو معرق صلوات خاصه جهان است.

این تابلو شامل متن کامل صلوات خاصه امام رضا (ع) است که با طرحی زیبا و به شکل دایره‌ای نوشته شده و موادی که برای تهیه صلوات خاصه استفاده شده از ساقه گندم است که زیبایی خاصی به طرح تابلو بخشیده است.

قرار شده این تابلو در آیین افتتاحیه هفته‌ فرهنگ رضوی در کرمانشاه در بیستم اردیبهشت ماه هم‌زمان با ولادت امام جواد (ع) فرزند بزرگوار امام هشتم رونمایی شود.

منیژه یوسفی سرپرست گروه هنری سازنده این تابلو معرق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: از سه ماه پیش کار ساخت این تابلو را شروع کردیم.

یوسفی با بیان اینکه این کار با تلاش یک تیم شش نفره ساخته شده، ادامه داد: خط این تابلو ثلث است و کار نیاز به ظرافت و دقت زیادی دارد.

این هنرمند کرمانشاهی با اشاره به اینکه ساخت این کار نیاز به زمان داشته، تصریح کرد: جنس پارچه این اثر هنری مخمل است و از رنگ جلا برای زیبایی کار استفاده کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه گاهی در طول شبانه‌روز حدود 20 ساعت کار گروهی برای این تابلو انجام شده، بیان داشت: ساخت این تابلو تا پایان امروز به اتمام می‌ر‌سد.

یوسفی با تاکید بر اینکه 10 سال کار هنری در این زمینه انجام داده، یادآور شد: این کار قاب گرفته می‌شود و از اینکه دل‌های بسیاری با دیدن آن به امام رضا (ع) وصل می‌شود، بسیار خوشحال هستم.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه هفته‌های فرهنگ رضوی کشور به میزبانی کرمانشاه در روز بیستم اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

 

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین