عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
انتشارات قدیانی هم زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، تعدادی از کتاب‌های عاشورایی خود را تجدید چاپ کرد.

عقیق: انتشارات قدیانی هم زمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، تعدادی از کتاب های عاشورایی خود را تجدید چاپ کرد.

این کتاب‌ها 9 عنوان است که برخی در حوزه بزرگسال تالیف شده و تعدادی هم برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده‌اند.

«یاران کوچک حسین»، «14 قصه، 14 معصوم- امام حسین(ع)، پنجمین جلد از قصه‌های منظوم 14معصوم»، «فراموشان( داستانی از واقعه کربلا)»، «14 قصه از کودکی معصومین»، «آینه درکربلاست»، مجموعه 10 جلدی «قصه‌های عاشورایی»، «خداحافظ درختان سرو» و «یادگار عاشورا» عناوین کتاب‌های یاد شده است که اغلب آنها با تمرکز بر زندگی امام حسین (ع) نوشته شده است.

شاید نتوان به راحتی ازمیان کتاب‌های یاد شده کتابی را به عنوان اثر شاخص برگزید اما «آینه در کربلاست» را می توان اثری قابل تامل در تاریخ عاشورا دانست. اثری نوشته محمدرضا سنگری که با پژوهش و نگارشی نو به بازشناخت نهضت عاشورا پرداخته است.

 درمیان کتاب های منتشر شده «چهارده قصه از کودکی معصومین(ع)» نوشته محسن ربانی جویباری تنها اثری به شمار  می‌آید که به طور کامل به واقعه عاشورا یا زندگی امام سوم شیعیان نپرداخته و تنها یکی از قصه‌های این مجموعه با عنوان «سلام پیرمرد» به امام حسین(ع) اختصاص پیدا کرده است.

مجموعه داستانی «14 قصه، 14 معصوم» هم یکی دیگراز کتاب‌های منتشر شده با محتوای یاد شده است. کتابی از مجموعه 14 جلدی قصه‌های معصومین که پنجمین جلد آن به طور کامل به امام حسین(ع) اختصاص پیدا کرده است.

کتاب «یادگار عاشورا» اثر حمید گروگان، روایتی داستانی-تاریخی از زندگی امام سجاد (ع) است که مخاطبان آن گروه سنی کودک و نوجوان هستند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تازه‌های نشر انتشارات قدیانی می‌توانند به آدرس اینترنتی www.ghadyani.org  مراجعه کنند.


منبع: تبیان

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین