عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
سخنرانی حجت الاسلام معتمدی و مداحی حنیف طاهری و علیرضا شکوری
خیلی از ایمان های من و شما ایمان های مستودع است، مستودع یعنی به ودیعه گذاشته، یعنی ایمان امانتی، ایمان عاریتی، ایمانی که امانت دادند، مال من نیست، هنوز نتوانستم این ایمان را درون خودم، مال خودم بکنم.

 مداحی در مراسم

عقیق: مراسم هفتگی هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام هفته گذشته و به مناسبت وفات حضرت ام البنین نیز برگزار شد.

در این مراسم که در حسینیه محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی سخنرانی کرد و کربلائی حنیف طاهری و کربلایی علیرضا شکوری به روضه خوانی و مداحی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام معتمدی را بخوانید:

* امام صادق علیه السلام می فرمایند: ایمان دَه درجه دارد، که سلمان هر دَه درجه ایمان را داشت. یعنی کل ایمان را در بر گرفته بود. بعد می فرمودند: ابوذر نُه درجه داشت، مقداد هشت درجه داشت و در آن روایت می فرمایند: هر کس در هر درجه ایمانی هست، باید دست آن کسی که احساس می کند پایین تر است را بگیرد و او را کمک کند و یک درجه او را ارتقاء بدهد. این نشان می دهد که باید ایمان ما روز به روز افزایش پیدا بکند، و نسبت به ایمان دیگران هم ما مسئول هستیم.

* قرآن خواندن یکی از راه های تقویت ایمان است. خود قرآن می فرماید، مومنین وقتی قرآن می خوانند، « زادتهم ایمانا » ایمانشان اضافه می شود، و راه های دیگری هم هست، همین نمازی که می خوانیم، همین اعمالی که انجام می دهیم، اینها اعمال ما را قوی می کند.

* در روایت هست که ما دو نوع ایمان داریم: یکی ایمان مستقر داریم، و یک نوع ایمان مستودع داریم. یعنی اینکه یک ایمانی هست که محکم شده، مستقر شده است و جا گرفته در درون انسان و با وجود او عجین شده، به هیچ وجه دیگر جدا نمی شود، ایمان مستقر شده است. این همان ایمانی است که انسان می تواند از گذرگاه سخت مرگ با خود ببرد، از گذرگاه سخت قبر و شب اول قبر با خودش ببرد، سوال نکیر و منکر را جواب دهد، در قیامت دستش را می گیرد.

* خیلی از ایمان های من و شما ایمان های مستودع است، مستودع یعنی به ودیعه گذاشته، یعنی ایمان امانتی، ایمان عاریتی، ایمانی که امانت دادند، مال من نیست، هنوز نتوانستم این ایمان را درون خودم، مال خودم بکنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خادم الشهدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
لطف از مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با سخنرانی حاج آقا ریاضت و مداحی محمد کمیل و احد قدمی که امشب (جمعه) ساعت 20 در فاطمیه ارشاد واقع در میدان رسالت پایین تر از ایستگاه متروی گلبرگ خیابان 138 غربی برگزار میشه گزارش تصویری تهیه کنید .
در ضمن این همون هیئتیه که هفته پیش مور حمله اراذل و اوباش قرا گرفته بود .
نوکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
سلام امکانش هست که با آقای حنیف طاهری مصاحبه و گفتگویی داشته باشید؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
0
به نظر من پوشش مراسم ختم حاج محسن فیضی خیلی مهمتر از مراسم هیئت هفتگیه
البته اگه هدف فقط امام حسین باشه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین