عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس خبر داد؛
رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس از بافت 150 مترمربع فرش توسط بافندگان این شهرستان برای صحن حرم مطهر حضرت زهرا(س) خبر داد.
عقیق: سیدحسین مقدس اظهار کرد: توجه و عنایت مردم ولایی شهرستان فردوس به ائمه اطهار(ع) و اماکن مقدسه، سبب شده که در سال جاری رتبه نمونه کشوری در کمک به عتبات عالیات را کسب کنند.

وی گفت: مردم شهرستان فردوس در سال گذشته 124 میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند که این کمک‌ها برای بازسازی اماکن مقدسه هزینه می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس، سرانه جمعیتی شهرستان فردوس به ازای هر نفر را مبلغ 2 هزار تومان اعلام کرد و افزود: بر این اساس باید مبلغ 84 میلیون تومان از مردم این شهرستان جمع‌آوری می‌شد که با مشارکت بالای مردم به ازای هر نفر 3 هزار و 123 تومان جمع‌آوری شد.

مقدس از راه‌اندازی شش کارگاه قالیبافی در سطح شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: با هدف تامین فرش صحن حرم مطهر حضرت زهرا(س)، کارگاه‌های قالیبافی در فردوس، خانکوک، اسلامیه و فتح‌آباد راه‌اندازی شد و بیش از 120 بافنده در این کارگاه‌ها به بافت فرش مشغول هستند.

وی، یادآور شد: بافندگان زن شهرستان فردوس که در این کارگاه‌ها حضور دارند تعهد کرده‌اند تا پایان سال جاری 150 مترمربع از فرش صحن حرم مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف را تامین کنند.

احداث هتل برای زائران فردوسی در کربلای معلی

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس گفت: با هدف ایجاد اشتغال در سطح شهرستان به‌زودی کلاس‌های آموزش قالیبافی با همکاری شرکت فرش و نیز مرکز فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد برگزار می‌شود تا علاوه بر اعطای گواهینامه، بانوان بافنده از مزایای بیمه‌ای نیز برخوردار شوند.

مقدس اضافه کرد: راه‌اندازی یک باب هتل در کربلای معلی برای زائران شهرستان فردوس یکی از اقدامات در دست اجراست که با تشویق خیران و با توجه به تاکید شورای سیاستگذاری کشور، به‌زودی این اقدام عملیاتی می‌شود.

وی، راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه رسالت برای دستیابی به اهداف ستاد با اجرای طرح محبان نینوا برای سه شهرستان فردوس، سرایان و بشرویه به مرکزیت فردوس را از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد عتبات عالیات این شهرستان عنوان کرد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین