عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
۷۲ مسجد الگو به منظور تعریف کار ویژه هایی برای این مساجد در استان تهران انتخاب می شوند.

عقیق: حجت الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از انتخاب 72 مسجد الگو در شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به نامگذاری سال 1393 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ» تلاش شده است تا رویکرد برنامه های امسال بر این اساس باشد که بیشتر فعالیت های فرهنگی توسط مردم صورت گیرد و مسئولین هم در این زمینه فعالیت جهادی انجام دهند. 

وی با اشاره به انتخاب 72 مسجد نمونه و الگو در شهر تهران اظهار کرد: سعی ما بر این مبنا است که برای این 72 مسجد شهر تهران کار ویژه ای تعیین شود به عنوان مثال تلاش می شود، بحث اعتکاف در این 72 مسجد ساماندهی شود و یا در مورد برنامه پرچم داران بهشت(اقامه نماز صبح در مساجد) سعی می شود این برنامه به شکل الگو در این مساجد انجام شود. عرضه محصولات فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب هم در این مساجد در دستور کار است. 

حجت الاسلام آقایی با اشاره به دیگر اقداماتی که تلاش می شود در این مساجد در دستور کار باشد، تصریح کرد: سعی می شود در صورتی که در کنار این 72 مسجد الگو حوزه علمیه ای وجود نداشته باشد ساخت حوزه علمیه در دستور کار باشد و اگر دارای حوزه علمیه هستند تلاش می شود از نیروهای انسانی حوزه های علمیه برای بهره برداری در مسجد استفاده شود.

 معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به شعار امسال مرکز با عنوان «آینده را از مسجد بسازیم»، خاطرنشان کرد: بنا است در برنامه ریزی ها و برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد و نیز در ویژه برنامه ها و نشریات مکتوب مرکز رسیدگی به امور مساجد به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تحت عنوان «مدیریت آموزش» برای ائمه جماعات به عنوان یکی از برنامه هایی که در سال 93 مورد توجه است، خاطر نشان کرد: شناسایی اقدامات و برنامه های ویژه دیگر مساجد هم از برنامه هایی است که امسال در دستور کار است.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین