عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان قم گفت: پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی 29 فروردین‌ماه جاری در سالن شهید آوینی اداره کل ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

عقیق: حامد حجتی در نشست خبری کنگره ملی شعر فاطمی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: این نام‌گذاری سبب می‌شود تمام نهادهایی که فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند با عزم جدی‌تری به فعالیت خود بپردازند.

وی با اشاره به این‌که بخشی از این جلب توجه به نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها باز می‌گردد، عنوان کرد: پرداختن به مسئله فرهنگ و هنر از تکالیف ذاتی ارشاد است و اداره ارشاد قم در تلاش است که فعالیت‌های فرهنگی خوبی را در این زمینه در استان انجام دهد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال نخستین سالی بود که با یک هم‌افزایی جمعی برنامه‌های خوبی در استان اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ارشاد در این هفته عنوان کرد: دیدار با هنرمندان انقلاب اسلامی، نمایش فیلم در مورد شهید آوینی، برگزاری نشست علمی هنر انقلاب اسلامی و ... از جمله برنامه‌های ارشاد در این هفته است.

حجتی با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره شعر فاطمی در استان قم گفت: امسال توجه شعرا به شعر فاطمی بسیار زیاد بوده و حجم بسیار بالایی داشته است.

وی تصریح کرد: پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی 29 فروردین‌ماه جاری از ساعت 16 در سالن شهید آوینی اداره ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی‌های این دوره کنگره شعر فاطمی گفت: در این دوره توجه ویژه‌ای به اشعار مدحیه حضرت زهرا (س) شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون بیشتر به مرثیه‌های حضرت زهرا (س) پرداخته شده است ولی به دلیل نزدیکی به تولد حضرت زهرا (س) درخواست شده است که شعرهای مدحیه درباره این بانوی بزرگوار سروده شود.

حجتی با اشاره به این‌که اشعار انتخاب شده برای کنگره امسال بسیار زیبا است، گفت: انجام امور اجرایی و فعالیت‌های دبیرخانه کنگره امسال به جمعی از خواهران شاهد داده شده که از ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان این‌که در این سال‌ها کمتر به توان خواهران توجه شده است، عنوان کرد: این اتفاق توسط اداره کل ارشاد قم صورت گرفته است و توان خواهران در بعد مدیریت کنگره سنجیده می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: روز برگزاری کنگره از پوستر و موضوعات سال آینده کنگره نیز رونمایی می‌شود و شعرای بزرگوار می‌توانند در طول یک سال فعالیت خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که بیش از 500 اثر در حوزه شعر حضرت زهرا (س) تاکنون در این پنج کنگره تولید و منتشر شده است، گفت: امیدواریم که در سال 93 بتوانیم یک کتاب از این اشعار تهیه و منتشر کنیم.

حجتی با بیان این‌که امسال با 10 چهره‌ جدید در عرصه شعر آشنا خواهیم شد، تصریح کرد: در کنگره امسال با 2 چهره جوان نیز که در 2 سال گذشته به این عرصه وارد شده‌اند، آشنا می‌شویم.

وی با اشاره به این‌که در این کنگره پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی قرائت می‌شود، گفت: استاندار قم، نمایندگان قم در مجلس و میهمانانی از وزارت ارشاد از جمله شرکت کنندگان این مراسم هستند.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین