عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
آیت‌الله علوی گرگانی:
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: انسان در زندگی خود نیازمند معلم و مربی است و پیامبران و امامان بهترین مربی برای رساندن انسان به سعادت و کمال هستند.
عقیق: حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از پرسنل نیروی انتظامی، بار اشاره به فلسفه ارسال پیامبران و انبیای الهی‌، گفت:‌ چون انسان راه سعادت و کمال را نمی‌داند باید کسانی باشند که انسان را در مسیر درست بندگی قرار دهند.

وی ادامه داد: انسان در زندگی خود نیازمند معلم و مربی است و پیامبران و امامان بهترین مربی برای رساندن انسان به سعادت و کمال هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که خداوند در قرآن از آیات انذار و تبشیر استفاده کرده است، افزود:‌ خداوند به نیکوکاران مژده بهشت و به بدکاران وعده عذاب و دوزخ داده است.

حضرت‌ ‌آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه به خلوص نیت در کارها تأکید کرد و گفت: خداوند به نیت پاک انسان‌ها نگاه می‌کند و کسانی که در کارها تنها رضای الهی را مد نظر قرار دهند سعادتمند می‌شوند.

وی با بیان این‌که علم پیامبران و امامان خدادادی است، ابراز کرد: پیامبران و امامان به خاطر علم الهی از همه چیز آگاه هستند از این رو بهترین معلم برای انسان، معصومان هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که ملاک خداوند برای بندگی لباس و شهرت افراد نیست، اظهار کرد:‌ خداوند به دل و نیت خالص انسان نگاه می‌کند و باید دل خود را خدایی کنیم.

حضرت‌ ‌آیت الله علوی گرگانی خطاب به نیروهای نظامی، گفت: کار در نیروهای نظامی بسیار سنگین و خطیر است و باید دانست که خداوند اجر و پاداش فراوانی برای خدمات صادقانه در نظر می‌گیرد.

وی کار نیروهای نظامی را خدمت به نظام اسلامی ذکر کرد و ابراز داشت: کسانی که به این عرصه آمده اند نظام اسلامی را قبول کرده و باید در راه خدمت به نظام و کشور تلاش کنند.

 

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین