عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
یک مدرس حوزه علمیه:
یک مدرس حوزه علمیه گفت: انسان متوکل، خداوند را قادر می‌داند و در مواقع سختی و شدائد به قدرت لایزال الهی تمسک می‌جوید که این امر ناشی از ایمان به قدرت بی‌بدیل خداوند است، لذا یکی از شرایط و مراتب ایمان توکل می‌باشد.

عقیق: اظهار کرد: قرآن کریم با تعبیرات مختلفی بر توکل تاکید دارد که این مساله بیش از 20 مورد در این کتاب آسمانی و با تعبیرات مختلف آمده و تاکید شده است که مومنین به خداوند توکل کرده و کارهایشان را به او واگذار می‌کنند.

وی افزود: توکل، عقیده انسان مسلمان و مومن است که انسان مومن با انجام این کار برای خود پشتوانه محکمی انتخاب می‌کند.

استاد دانشگاه پیام‌نور زنجان افزود: در حدیثی از امیرالمومنین علی (ع (آمده است که ایمان 4 رکن دارد که شامل توکل بر خدا، تفویض امور به خداوند، رضا بودن به قضای الهی و همچنین تسلیم بر امر خداوند می‌باشد.

این کارشناس دینی با بیان این‌که «انسان متوکل قدرت‌های غیر خدا را نفی و رد می‌کند» تاکید کرد: اگر یک انسان به همه اسباب دنیوی توسل جوید و تمام این ادوات را واسطه کند ولی خدا نخواهد، دنیا و مافیها نمی‌تواند آن فرد را روی پا نگهدارد اما اگر یک نفر به خدا توکل داشته باشد اگر خدا بخواهد دنیا نمی‌تواند او را شکست دهد.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به آیه 160 از سوره مبارکه آل عمران "اگر خدا شما را یاری کند کسی بر شما چیره نمی‌شود و اگر شما شکست خوردید چه کسی غیر از او شما را یاری می‌کند پس مومنین به خدا توکل می‌کنند"، خاطرنشان کرد: باید به همه سردمداران قدرت طلب و استعمارگرانی که به واسطه تسلیحات هسته‌ای و تکنولوژی خود نمایی می‌کنند یادآور شد که قدرت الهی ورای همه قدرت‌هاست و هیچ کس و هیچ نیرویی یارای مقابله با آن را ندارد.

مصطفوی تصریح کرد: انسان‌های بی خدا که خود را سرگرم تکنولوژی روز کرده‌اند، از آنجا که عالم ماده محدود است در نهایت به خلا و پوچی می‌رسند لذا شاهد آمار بالای خودکشی در بین اینگونه افراد هستیم اما هیچگاه مومنی که در اوج سختی باشد به واسطه ایمان و توکل به خدا در سایه قدرت بی نهایت الهی به پوچی نرسیده و قتل نفس نمی‌کند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: اتکال به قدرت الهی قدرتی به انسان می‌دهد که نوع بشر را از تکیه بر قدرت‌های مادی و دنیوی بی نیاز می‌کند.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین