عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
قرار بود برای اقامه عزای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شوند که خواب عجیب و قابل تاملی در‌‌ همان روز می‌بیند...

عقیق: به نقل از باشگاه خبرنگاران، پدرش مرحوم حاج سید علی اکبر کوثری از وعاظ شریف و شهیر قم بود که حضرت امام (ره) احترام خاصی بر ایشان قائل بود تا حدی که وقتی به محضر امام (ره) رسید حضرت امام (ره) به احترامش تمام قد ایستاند. از ۱۸ سالگی به کسوت ستایشگری آستان اهل البیت (ع) درآمد.

در سنین جوانی به طلبگی و سربازی امام زمان(عج) مفتخر شد و در کنار درس طلبگی منبر را روش تبلیغی خود قرار داد و بیش از نیم قرن افتخار روضه خوانی امام حسین (ع) راداشت.

یکی از مراتب شخصیتی مرحوم کوثری که مهجور واقع شده این است که ایشان را صرفا به عنوان روضه خوان و بعضا شنیده شده به عنوان مداح معرفی می‌نمایند که البته او در این آستان بودن را افتخار می‌دانست، اماایشان در جوانی به پیش اساتید حوزه زانوی تلمذ زده و دروس حوزوی سطح را تحصیل نموده بود و تا آخر عمر دست از مطالعه معارف دینی نکشید و برخی شب‌ها تا پاسی از شب رفته مشغول تفحص در کتب دینی بود.

آری تنها در پیشگاه مراجع و علما احترام می‌نمود و معمولا فقط روضه می‌خواند اما در دیگر مراسمات عموما وعظ و خطابه را در کنار روضه خوانی با آن صدای دلنشینش همراه داشت. در حرم ائمه اطهار (ع) و اهلبیت پیامبر(ص) چه در عراق و چه در ایران همچون کربلا، کاظمین، سامرا، قم و مشهد به فیض منبر و روضه خوانی نایل آمده بود.
مرحوم کوثری به محضر علمای بزرگی شرفیاب شده بود و افتخار روضه خوانی در حضور علما و مراجع عظام و بنام شیعه درنجف، قم، مشهد، تهران و دیگر مناطق در کارنامه پر افتخار خود به ثبت رسانده است بزرگانی نظیر: آیت الله بروجردی، آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله خویی، آیت الله شاهرودی (بزرگ)، آیت الله گلپایگانی، آیت الله مرعشی نجفی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله تبریزی(ره)... وصد البته حضرت امام خمینی (رحمت الله علیهم) و نیز بار‌ها به محضر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای  شرفییاب شده بود.

 
نقل می‌کنند مرحوم آیت الله تبریزی (ره) فرموده بود: که ایشان (مرحوم کوثری) به روضه‌ای که می‌خواند اعتقاد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
2
در این عکس حاج علی مالکی نژاد هم دیده می شود
مرتضی امیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
1
درکنار مرحوم کوثری(ره)، مداح اهل بیت(ع) جانباز شیمیایی حاج علی مالکی نژاد هم حضور دارند.
خداوند این عمار حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) رو حفظ کنه.
یادمه پس از مداحی امسال شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) محضر مقام معظم رهبری از حضرت آقا درخواست کردند تا دعا کند که به آرزویش برسد و به رفقای شهیدش بپیوندد...
مرا بالیست از پرواز مانده
قدمهائیست در آغاز مانده
شهیدان دستهایم را بگیرید
منم همراه از ره بازمانده...
saeid
|
GERMANY
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
2
خدا حاج علی آقای مالکی نژاد رو حفظ کنه که ایشان واقعا بسیجی ای خاکی، مخلص و بدون تکبر هستند.
خدا حاج آقای کوثری رو هم بیامرزه

saeid - Wien
باقر
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
1
مطلب زیر عنوان تیتر ناقص ماند و در متن هم اشاره ای نشده است.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین