عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
مسؤول شعبه آموزش مهارتهاى فردى آستان مقدس امام علی(ع) از نجات جان زائر ایرانی حرم مطهر که دچار ایست قلبی شده بود خبر داد.

عقیق: چند تن از خادمان آستان مقدس حرم امام علی(ع) توانستند در لحظه مناسب يک زائر ايرانى را كه دچار ايست قلبى شده بود از خطر مرگ نجات دهند.

»فارس حجاج» مسؤول شعبه آموزش مهارتهاى فردى آستان در اين باره اظهار داشت: خادمان آستان طى دوره‌هاى آموزشى كه توسط اين شعبه برگزار مى‌شود با كمک‌هاى اوليه و فوريتهاى پزشكى آشنا شده‌اند و براى حالتهای اضطراری كمكهاى اوليه و دستگاه هاى قلبى و تنفسى مانند دستگاه ( AED) در دسترس خادمان آموزش ديده قرار دارد.

وی افزود: ارائه كمكهاى اوليه به اين بيمار 15 دقيقه به طول انجاميد و بعد از آن به وسيله يكى از آمبولانسهاى ويژه حرم به بيمارستان منتقل شد و به لطف الهى و عنايت حضرت اميرالمؤمنين(ع) سلامتى خود را بدست آورد.

مسؤول شعبه آموزش مهارتهاى فردى ضمن تاكيد بر وجود موارد مشابه در ايام زيارتهاى میليونى به چند نمونه از اين موارد اشاره كرد و گفت: تا كنون به 8 بيمار اورژانسى زن توسط بانوان خادم در آستان رسيدگى شده و قبل از اين 4 مورد مشابه در ميان زائران مرد داشتيم.

فارس حجاج تاكيد كرد: توفيق خدمت رسانى به زائران بيمار و نجات دادن آنان از خطر مرگ، يكی از عنايتهاى الهى و حضرت اميرالمؤمنين(ع) و يكى از ثمرات دوره هاى آموزشى كمكهاى اوليه و فوريتهاى پزشكى برای خادمان مى‌باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین