عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
همایش ملی سبک زندگی رضوی با محوریت نقش عمل به سبک زندگی رضوی در ایجاد تمدن نوین اسلامی همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

عقیق: امیر سلمانی رحیمی، دبیر همایش ملی سبک زندگی رضوی با بیان این که بیش از یک دهه است که از اول تا یازدهم ذیقعده مصادف با ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد حضرت امام علیّ بن موسی الرضا(ع) به نام «دهه کرامت» نامگذاری شده است، گفت: در این سال‌ها، برنامه‌های متعددی اعم از فرهنگی، هنری، ورزشی و ... به اجرا در آمده تا شخصیت و جایگاه امام هشتم(ع)، بهتر و زیباتر شناسانده شود، البته در این میان، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی با گستره بین المللی، ملی و منطقه‌ای از جایگاهی ویژه برخوردار بوده است.
وی با بیان این مطلب که این گونه نشست‌ها به اهتمام نهادهای علمی پژوهشی و با مشارکت جدی پژوهشگران و صاحبان قلم برپا شده و توانسته زوایایی پنهان زندگانی و سیره علمی و عملی حضرت ثامن الحجج(ع) را آشکار کند، تصریح کرد: از مهم‌ترین نکات قابل توجه در خصوص این برنامه‌ها، محوریت یکی از موضوعات در هر سال است که در آستان قدس رضوی، در عالی‌ترین سطح به آن می‌پردازند. شورای عالی فرهنگی و نیز شورای معاونان آستان قدس رضوی هر سال می‌کوشند با طرح شعاری اساسی، جهت گیری‌های فعالیت‌های علمی پژوهشی و فرهنگی تبلیغی را تعیین کند.
دبیر همایش سبک زندگی رضوی، پژوهش در محورهای سبک زندگی اسلامی با تأکید بر آموزه‌های رضوی، عینیت بخشی به اصول و مفاهیم تأکید شده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین سبک زندگی رضوی، به روز رسانی پژوهش‌ها و تقویت بنیه علمی محققان، انتقال آموزه‌های رضوی به آحاد جامعه در موضوع سبک زندگی و تبیین نگاه جامع دین به نیازهای زندگی فردی و اجتماعی را از جمله اهداف این همایش برشمرد.
سلمانی رحیمی ادامه داد: نقش عمل به سبک زندگی رضوی در ایجاد تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی رضوی در مقابله با چالش‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، سبک زندگی معنوی در آموزه‌های رضوی و موانع رواج سبک زندگی رضوی، چهار محور مهم این همایش را تشکیل می‌دهند.
وی آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله را پایان اردیبهشت ماه سال جاری عنوان و بیان کرد: این همایش در دهه کرامت امسال در محل سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می شود.
دبیر همایش سبک زندگی رضوی یادآور شد: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2232501-0511 بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، گروه مطالعات فرهنگی زائر تماس بگیرند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین