عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
یک استاد حوزه تشریح کرد
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: هر انسان نیازمند تهیه توشه برای عالم پس از مرگ است و این توشه سبب آرامش پس از مرگ انسان در قبر است.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان علیزاده در مراسم معنوی دعای کمیل مسجد مقدس جمکران در جمع نمازگزاران با بیان این‌که « قرآن کریم به ما دستور داده برای قیامت خود توشه‌ای مهیا کنیم» گفت: این توشه برای این است که زمانی که ما در قبر قرار گرفتیم، آرامش داشته باشیم.

وی افزود: وقتی انسان از دنیا می‌رود و او را در قبر می‌گذارند، قبر او خطاب به صاحبش 5 جمله دارد؛ اول آنکه من خانه تنهایی هستم و باید برای خود انیس و همراه بیاورید.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اکرم(ص) منظور از انیس و همدم داشتن در قبر را انس گرفتن با قرآن در دنیا می‌داند و کتاب خداوند را وسیله‌ای برای آرامش گرفتن در تنهایی قبر می‌داند.

علیزاده ادامه داد: قرآن نامه‌ای از طرف خداوند است به سوی ما، باید توجه کنیم که چقدر توانسته‌ایم با قرآن انس بگیریم که در قبر پناهنده ما باشد.

وی افزود: امام زین العابدین(ع) فرموده‌اند که اگر در شب اول قبر، قرآن پناهنده من باشد دیگر هیچ احساس تنهایی و وحشت ندارم، اگر در تمام عالم هیچ کس نباشد من به واسطه داشتن قرآن احساس تنهایی و وحشت نمی‌کنم.

این استاد حوزه با تأکید بر توجه بیشتر به قرآن کریم گفت: ممکن است چون ما لذت معنوی قرآن را نچشیده‌ایم و به دنبال صورت و زیبایی آن نرفته‌ایم، قرآن در قیامت به جای شفاعت از ما، شاکی باشد.

علیزاده بیان کرد: دومین چیزی که قبر خطاب به انسان می‌گوید این است که من خانه ظلمت و تاریکی هستم و برای خود چراغی بیاورید که پیامبر اکرم(ص(نماز را چراغ قبر و معراج انسان معرفی می‌نمایند، نمازی که به انسان نورانیت می‌دهد و ظاهر و باطن را سفید و درخشان می‌کند.

وی با اشاره به این‌که» سومین جمله قبر به صاحبش این است که من خانه مار و عقرب هستم و باید برای خود پادزهر بیاورید» تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص (پادزهر قبر را صدقه دادن می‌داند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: چهارمین مورد از ویژگی‌های قبر انسان این است که قبر خانه فقراست که باید برای آن گنج داشته باشیم و پیامبر(ص) جهاد را گنج قبر می‌داند.

علیزاده ادامه داد: آخرین جمله قبر خطاب به صاحبش این است که من خانه خاکم و باید برای خود فرش بیاورید و آن فرش هم از نگاه پیامبر اسلام(ص) احترام به والدین عنوان شده است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه و عمل به این موارد انسان، پس از مرگ و در قبر آرامش می‌یابد و به سعادت ابدی دست پیدا می‌کند.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین