عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد؛
عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شهیدپرور بودن از جمله نکاتی است که باید از حضرت ام‌البنین(س) درس بگیریم، زیرا این بانوی بزرگوار مادری است که فرزندانش را فدای اسلام کرده است.

عقیق: حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار مادر چهار شهید است و حضرت امیرمومنان(ع) بر اساس ویژگی شجاعت، وی را به عنوان همسر انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که صفات جسمی،‌ روحی و اخلاقی پدر و مادر به شکل وراثت به فرزند منتقل می‌شود بنابراین حضرت همسری شجاع را انتخاب کرد تا فرزندانی شجاع را برایش تربیت کند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ حضرت ام‌البنین(س) به حضرت عباس(ع) یاد دادند که هیچ‌گاه امام حسین(ع) را برادر خطاب نکن بنابراین حضرت عباس(ع) هیچ‌گاه امام حسین(ع) را برادر خطاب نکرد بلکه همیشه پیشوای سوم شیعیان را امام خود می‌دانست.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) به فرزندان حضرت زهرا(س) هیچ‌گاه با نگاه مادری نگاه نکرد بلکه خود را خدمت‌گزار آنها می‌دانست، فرزندانش نیز یاد گرفتند که نسبت به امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در نهایت احترام رفتار کنند.

حسینی با تاکید بر درس‌آموزی از حضرت ام‌البنین(س) گفت: شهیدپرور بودن از جمله نکاتی است که باید از حضرت درس بگیریم، زیرا این بانوی بزرگوار مادری است که فرزندانش را فدای مسلمین کرده است.

وی یادآور شد:‌ همه افراد جامعه باید بیاموزند که وفادار و پاسدار نسبت به خط اهل بیت(ع) و شهیدان باشند و از دین و اسلام پاسداری کنند، باید در نظر داشت اگر حضرت عباس(ع) درخشید، به این دلیل است که فرزند و تربیت شده ام‌البنین(س) است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) علمدار تربیت کرد گفت: منتظر فرج کسی است که قدم‌های مثبت در زمینه تعجیل حضرت ولی عصر(عج) بردارد بنابراین مادران جامعه کنونی باید سرباز و فرمانده برای حضرت تربیت کنند زیرا حضرت ام‌البنین(س) پرچمدار برای امام تربیت می‌کند.

وی یادآور شد: مادران شهدا باید افتخار کنند زیرا خط شهادت خط افتخار و وفاداری است و نباید احساس کنند که چیزی از دست دادند


منبع:فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین