عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
مشعل فروزنده انقلاب؛
حضرت امام خمینی (ره) به مسوولان نظام سفارش کردند تا خدمتگزار ملت باشند و افزودند: بزرگترین سرمایه تقواست و قرآن و حدیث پافشاری کردند که انسان متقی باشد، مواظب خودش باشد که مبادا به مردم ظلم کند.

عقیق: در این حکومتی که الآن در پیش دارید و در این دوره تازه توجه کنید که کارهایی را که می‏خواهید انجام بدهید، کارهایی باشد که همه‏اش صلاح کشور و صلاح اسلام باشد.

دانشگاه ها را در مدّ نظر بگیرید که اسلامی بشود و اگر دانشگاه ها اسلامی بشود؛ مسایل ما در آتیه هم حل است. در نظر بگیرید که افرادی که برای اسلام مفید است، انتخاب کنید، خودی را کنار بگذارید و خدا را توجه کنید. اگر این مساله در هر انسانی حل بشود، همه مسایلش حل شدنی است.

خداوند به همه توفیق بدهد که راه مستقیم الهی را در پیش بگیرند و بگیریم و به این راه مستقیم پیش برویم. صراط که در روایات هست که ˈأدقˈ (باریکتر) از مو، مثلًا تاریکتر است از شب، چه و چه و در بعضی روایات هست که صراط از متن جهنم می‏گذرد؛ یعنی توی آتش عبور می‏کند، آتش محیط است، نه رو.

ملاحظه کنید آنجا باید عبور کرد و در این دنیا از همین جا صراط است تا غیر متناهی، و این صورت در آن عالم به آن نحو نمایش پیدا می‏کند. در این راه که دارید، توجه کنید که مستقیم باشد، صراط مستقیم باشد، شرقی و غربی نباشد. جوان ها را تربیت کنید به اینکه مستقیم باشند، خداخواه باشند. ادارات را اصلاح کنید و همه چیز را.

برای این مردم ستمدیده خدمت کنید، این مردمی که شما را به اینجا رسانده‏اند، و اگر اینها نبودند حالا یا در حبس ها بودید یا در قبرستان ها. برای اینها باید خدمت بکنید، همه ‏مان خدمت بکنیم، هر کس به هر اندازه‏ای که می‏تواند.

بزرگترین(سرمایه) تقواست که قرآن و حدیث در آن، آن قدر پافشاری کردند که انسان متقی باشد، مواظب خودش باشد، که مبادا با زبانش، با چشمش، با گوشش به مردم ظلم کند. عدالت را اجرا کنید، عدالت را برای دیگران نخواهید، خودتان هم بخواهید. در رفتار عدالت داشته باشید، در گفتار عدالت داشته باشید، تشریفات را کم کنید، و این ملت را خدمتگزار باشید.


پی نوشت:
از بیانات امام خمینی (ره) در جمع مردم و مسوولان نظام اسلامی (سیزدهم شهریور 1364)
منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین