عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر یادبود طلبه شهید علی خلیلی در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

عقیق: یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر یادبود طلبه شهید علی خلیلی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سردار مهدوی نژاد فرماندهی سپاه علی بن ابی طالب(ع)، سردار مجتبایی فرماندهی انتظامی استان قم و خیل عظیم طلاب و اقشار مختلف جامعه در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نوحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی قم در سخنانی بر لزوم همت مردم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: بی توجهی مردم نسبت به امر به معروف، موجب اشاعه و اقامه منکر در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: افراد جامعه باید انزجار قلبی از منکر داشته باشند و با زبان، دست و رفتار خود به مقابله با منکر بپردازند.

وی مرحله بالاتر ارتکاب را اشاعه عمل منکر دانست و گفت: اشاعه منکر بدین معنا است که علاوه برارتکاب فعل حرام و گناه، نسبت به آماده سازی و شرایطی برای اشاعه منکر فعالیت شود.

فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: همچنین کسانی که نماز می خوانند و مسجد می سازند، اشاعه عمل معروف را انجام می دهند.

مجتبایی با بیان اینکه اگر مقابل اشاعه منکر اقدامی صورت نگیرد، شاهد اقامه منکر خواهیم بود، افزود: افراد جامعه باید انزجار قلبی از منکر داشته باشند و با زبان، دست و رفتار خود به مقابله با منکر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دوران های گذشته و اتفاقاتی که در مدینه رخ داد نسبت به مسئله اشاعه و اقامه منکر جلوگیری می شد، در صحنه کربلا آن وقایع را شاهد نبودیم.

فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه افراد بابصیرت باید احساس مسئولیت نسبت به اقدام منکر داشته باشند، گفت: اگر جامعه نسبت به مسئله اشاعه منکر واکنش نشان ندهد شاهد اقامه منکر در جامعه می شویم.

مجتبایی با تاکید بر اینکه شهید خلیلی به شهادت رسید تا احساس مسئولیت در جامعه از بین نرود، ابراز داشت: بسیاری از اوقات بی توجهی به یک مزاحمت ساده و تعدی به ناموس مردم موجب تشکیل پارتی های شبانه و شب نشینی های مختلف و در نهایت انحراف جوانان می شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد مرتکبان منکر، ارزش ها را تبدیل به ضدارزش ها کنند، اظهار داشت: مردم نباید اجازه دهند به منادیان معروف تعدی شود.

فرماندهی انتظامی قم با تاکید بر اینکه تعدی به حقوق آمران به معروف به دلیل بی توجهی جامعه و مردم نسبت به اقدام منکر صورت می گیرد، تصریح کرد: مسئولان، دلسوختگان نظام و مدافعان حریم ولایت وظیفه دارند که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.

خاطرنشان می شود:در این مراسم راویان به بیان مطالبی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداختند و بیانیه ای نیز با مضمون مجازات بی قیدوشرط ضاربان آمر به معروف توسط اقشار مختلف جامعه امضا شد.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین