عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
به گفته عدنان جابر، خادم این مرقد، حضور زائران لبنانی و غیرلبنانی در این مکان معنوی، بعد از پخش سریال حضرت یوسف(ع)، افزایش خاصی یافته است.

عقیق: یکی از روستاهای جنوب لبنان، "محیبیب نام دارد که مرقد جناب بنیامین کوچکترین برادر حضرت یوسف را در خود جای داده است.

بِنْیامین، کوچکترین پسر یعقوب و تنها برادر تنی یوسف . نام وی در قرآن نیامده ، اما از زبان یوسف با عنوان برادرم (اخی ) از دیگر برادران متمایز شده است (یوسف : 90). در داستانِ سفر برادران یوسف به مصر و باز شناختن یوسف که در نهایت سبب کوچ یعقوب و خانواده اش از کنعان به مصر شد چندین مرتبه ، از بنیامین با همین تعبیر یاد شده است (یوسف : 58 ـ90). در عهد عتیق ، در چندین باب (پیدایش ، باب 35، 42،49) از بنیامین و سبط وی ، به عنوان یکی از قبایل دوازده گانة بنی اسرائیل ، سخن رفته است .

درباره نام روستای محیبیب نیز که به واسطه وجود مرقد بنیامین نامگذاری شده است، گفته اند که بنیامین از دیگر برادرانش نزد پدر عزیزتر بود و به همین علت محیبیب نامیده شده است.

به گفته عدنان جابر، خادم این مرقد که با شبکه تلویزیونی العهد مصاحبه می کرد، زمانی که این روستا در اشغال صهیونیستها بود، توجهی به آن نمی شد اما بعد از آزادسازی این مکان به دست حزب الله، کار تجدید بنا و توسعه آن صورت گرفت و امروز مورد توجه قرار گرفته است.

او می گوید: حضور زائران لبنانی و غیرلبنانی در این مکان معنوی، بعد از پخش سریال حضرت یوسف، افزایش خاصی یافته است.






منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین