عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه عنوان کرد؛
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گفت:تمام کمالات عالی نفسانی درابعاد علمی ،اخلاقی ،همسر داری و... در حضرت زهرا(س) تجلی یافت و ایشان الگوی مناسب برای جامعه اسلامی و زنان هستند.

عقیق: آیت الله دین پرور در جمع طلاب و فضلای مرکز تخصصی نهج البلاغه که در بنیاد بین المللی نهج البلاغه برگزارشد، با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، بیان داشت: آن بانو شخصیتی بودند، که همه دشمنان و مخالفین، درباره کرامات او سخن گفته اند وبر مظلومیت اوگواهی دادند .

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه یادآورشد: تمام کمالات عالی نفسانی درابعاد علمی ،اخلاقی، همسر داری، تحلیل مسائل سیاسی و... در حضرت زهرا(س) تجلی یافت و ایشان الگوی مناسب برای جامعه اسلامی  و زنان هستند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که ملائک به مقام او غبطه می خوردند و به اومباهات می ورزیدند، چرا که توانسته بود ،در بُعد عبادی و معرفتی  به بالاترین مقامات برسد.

آیت الله دین پرور گفت: انسان برای رسیدن به عالی ترین کمالات نفسانی، باید در بُعد معرفتی وعبادی تلاش کند تا بتواند رضایت خداوند را در دنیا و آخرت به همراه داشته باشد.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه یاد آورشد: عبادتی در پیشگاه خداوند ارزش دارد ،که همراه با معرفت و خضوع وخشوع باشد و این یکی از رموز موفقیت حضرت زهرا( س) در دوران کودکی بود که باعث مباهات ملائکه به ایشان شد.

این استاد حوزه گفت: علم ومعرفت در عبادت ،باعث به اوج رسیدن انسان خواهد شد و مقامات نفسانی را به دنبال دارد.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین