عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
وزارت حج عربستان اعلام كرد، تعداد زائران مدينه منوره و مكه مكرمه در ماه رمضان آينده روزانه از نيم‌ميليون نفر بيشتر نخواهد بود.

عقیق: «محمد البيجاري»، از مسوولان وزارت حج و گردشگري مدينه اعلام كرد: در ماه رمضان آينده ترتيبي اتخاذ كرده‌ايم كه روزانه ميزبان ۵۰۰ هزار زائر خارجي باشيم. چراكه علاوه‌بر زائران خارجي، با اتمام دانشگاه‌ها موجي از زائران داخلي شامل ساكنان شهرهاي مدينه و مكه، دانشجويان مقيم عربستان و بسياري از اتباع كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به دليل اينكه نيازي به گرفتن ويزا ندارند، به شهرهاي مكه و مدينه سفر مي‌كنند. علاوه‌بر اين ما شاهد افزايش تقاضا براي ويزا نسبت به دوره مشابه سال قبل هستيم.
تاكنون
۹۰۰ هزار ويزا صادر شده است كه نسبت به سال قبل افزايش داشته است. البته اين تعداد ويزا با توجه توانايي سازمان خدمات حج گردشگري عربستان در ارائه خدماتي چون تعداد هتل‌ها و پروازهاي پيش‌بيني شده و با در نظر گرفتن مساحت مسجدالحرام صادر شده است.
وي در پايان گفت: عربستان سالانه ميزبان حدود
۱۷. ۵ ميليون زائر و عمره‌گذار است و هر ساله اين ميزان رو به افزايش است. وزارت حج و گردشگري عربستان تلاش مي‌كند با افزايش مساحت اماكن مذهبي و بالا بردن سطح ارائه خدمات از لحظه ورود مسافران به فرودگاه تا نقطه پايان حجم اين سفرها را افزايش دهد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین