عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
معاون حوزه علمیه تشریح کرد؛
معاون حوزه علمیه با بیان این‌که «عرصه‌های بسیاری برای همکاری و همدلی میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد» گفت: اسلام دین مهربانی و رحمت است و اگر امروز برخی مسلمان نماها به اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت دست زده‌اند، هیچ ربطی به دین مبین اسلام ندارد.

عقیق: حجت‌الاسلام حسن زمانی در همایش "ادیان علیه ‏تکفیر" در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه، گفت: میتوان با محوریت قرآن، همکاری میان مسلمانان و مسیحیان را سامان داد و این همکاری بر پایه صلح شکل میگیرد.

وی افزود: همکاری صمیمانه این دو نهاد دینی برای هماهنگی‌های ‏امروز و یکی از زمینههای همکاری بین این دو دین آرمان‌های مشترک حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) است.

زمانی با بیان این‌که «امام خمینی(ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب فرمودند تا جهان ظلم وجود ‏دارد ما به تلاش خود برای سرنگونی ظلم ادامه می‌دهیم» گفت: این حرف برگرفته از استدلال قرآنی است و یکی از مشخصه‌های اصلی دین ‏اسلام این است که با ظلم و کفر مبارزه می‌کند.

معاون بینالملل حوزه علمیه، با ذکر این مطلب که «تکفیریها هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارند» بیان کرد: اسلام دین رحمت است و سلم و امان و امنیت را برای جامعه بشری به ارمغان میآورد.

زمانی ادامه داد: تلاش برای در امان ماندن مسلمانان یکی از شاخصههای مسلمانی است و اسلام هیچگاه با اندیشه تکفیر سازگار نبوده است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت برای تمام انسان‌های روی زمین و فراتر از آن برای ‏همه عالمیان هستند، به همین دلیل اندیشه تکفیر از چنین پیامبر و دینی که او ارائه کرده، بر نمیخیزد.

زمانی با بیان این‌که «صفات رحمانیت و رحیمیت خداوند در هر مرتبه ذکر شده است» گفت: مسلمانان نه تنها موظف هستند که در مقابل خوبان رحیم باشند بلکه توصیه ‏شده حتی در مقابل بدها نیز این رویه را در پیش بگیرند و سفارش به گذشتن از قاتل به جای ‏قصاص در همین راستاست و این ویژگی در سیره پیامبر اکرم(ص) دیده می‌شود.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «امام علی(ع) در خصوص قاتل خود چنان عدلی داشتند که همگان حیرت کردند» افزود: وقتی که ما چنین اهل بیت(ع) و الگوهایی داریم چرا باید خود را با این تفکرات مسموم درگیر کنیم.

زمانی با تاکید بر این‌که «دین اسلام دین رحمت،‌ بخشش و عدل است و ترور و مسلمان کشی در دین ما نیست» گفت: نامه امام علی(ع) به مالک در خصوص برخورد عادلانه و همراه با عطوفت با غیر مسلمانان نمونه بارز این همه مهر و صفا وعدالت در فرهنگ اسلامی است.

معاون بینالملل حوزه گفت: برخی ‏گروه‌ها تنها با شیعیان سر نبرد دارند ولی گروه‌هایی با همه مسلمانان حتی اهل سنت نیز مخالفند ‏و کشتن آنها را نه جایز بلکه واجب می‌دانند و اصلا خاصیت تکفیریگیری همین است.

زمانی در پایان ادامه داد: صلح و ‏آرامش زمانی محقق می‌شود که جبهه مقاومت علیه ستمگران عالم ایجاد شود که باید محور این مبارزه رژیم صهیونستی که اولین حامی تروریسم است باشد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین