عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
مدیر مؤسسه غدیرشناسی از طراحی کارگاه‌های حکمت رضوی برای عموم مردم خبر داد و گفت: در سالی که رهبر انقلاب عنایت ویژه‌ای به فرهنگ دینی دارند، باید هر چه بیشتر مردم را با مسائل دینی به صورت علمی و استدلالی آشنا کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، مؤسس هیئت عهد آدینه در گفت‌وگویی اعلام کرد، اولویت نخست خود در سال جدید را برپایی کارگا‌ه‌های غدیرشناسی و حکمت رضوی به شمار آورد و اظهار داشت: عنایت ویژه مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ دینی باید پاسخ داده شود.

وی درباره کارگاه‌های حکمت رضوی که قرار است از شهریور ماه در سطح کشور آغاز شود، اظهار داشت: فراخوان عمومی این کارگاه‌ها امسال از سیزده رجب، تولد امیرالمومنین (ع) و ایام اعتکاف در سطح کشور اعلام می‌شود. این دوره‌ها بیست جلسه‌ای به صورت حضوری و مجازی (غیرحضوری از طریق ارسال بسته‌های آموزشی) خواهد بود.

فرزند شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی با تأکید بر اینکه معمولاً اقشار دانشجو از این نوع کلاس‌ها استقبال می‌کنند، افزود: تلاش داریم تا آموزش دوره‌ای امام شناسی با زبان ساده را بین عموم مردم فراگیر کنیم بنابراین هر فردی که انگیزه‌ برای حضور در دوره امام شناسی و پاسخ به شبهات دارد می‌تواند این دوره‌ها را از کوتاه‌مدت تا بلندمدت شرکت کند.

وی در ادامه افزود: معمولاً این نوع مباحث در حوزه‌ها بین طلاب مطرح می‌شود ولی عموم به طور مستقیم نمی‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند بنابراین دوره‌های حکمت رضوی می‌تواند در زندگی روزمره مردم با زبان ساده و کوتاه ورود کند، این دوره سال گذشته در جشنواره امام رضا(ع) ویژه هنرمندان کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اما فراخوان عمومی نداشت.

وی یادآور شد: کارگاه‌های حکمت رضوی از سالروز میلاد امام رضا(ع) در سطح کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در هر شهری که به حدنصاب برسد به صورت حضوری وگرنه غیرحضوری و اینترنتی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام شاه آبادی با تأکید بر فعالیت گسترده و مخرب دشمنان در راستای دین زدایی و ایجاد شبهات در جوامع اسلامی گفت: باید کار زیربنایی فکری و فرهنگی صورت دهیم مسئولین فرهنگی باید به طرح‌های فرهنگی توجه کنند این طرح‌ها شاید دیربازده باشد اما نتیجه مطلوبی در دراز مدت خواهد داد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین