عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت از اعزام پزشك زن در كادر درماني حج تمتع در سال جديد خبر داد و گفت: تمام اطلاعات پزشكي زائران در پرونده الكترونيك سلامت آنان ثبت و در دسترس پزشكان قرار مي‌گيرد.

عقیق: محمدعلي مرعشي در پاسخ به اينكه امسال پزشك مجموعه و پزشك كاروان به چه نحوي خواهد بود گفت: اجراي پزشك مجموعه به جاي پزشك كاروان كه در حج تمتع سال گذشته انجام شد به دليل ناهماهنگي‌هايي كه در نوع برنامه بود به خوبي اجرا نشد.
وي گفت: سياست كلي اين است كه خدمات لازم سلامت و درمان به زائران تمتع ارائه شود و اگر امكان داشته باشد با تعداد كمتري پزشك همان كيفيت خدمات ارائه شود ولي سياست ما كاهش نيروهاي انساني نيست.
مرعشي با تأكيد بر اينكه سيستم ارائه خدمات درماني در سال جديد نيز طرح پزشك مجموعه خواهد بود افزود: در سال جديد سعي كرديم تا پزشك را از بافت هر كاروان و هر استان انتخاب كنيم تا پزشك از فرهنگ همان كاروان باشد و ارتباط بهتري با بيمار برقرار كند يعني براي كاروان‌هاي آذري زبان پزشك آذري و براي استان‌هاي ديگر هم به همين ترتيب.
وي ادامه داد: در حج تمتع
۴۵۵ كاروان و ۲۸۰ پزشك اعزام مي‌شوند و به ازاي هر ۲۲۰ نفر يك پزشك در نظر گرفته‌ايم.
وي با اشاره به اينكه بعد از سال‌ها مي‌خواهيم به نوعي خدمات زائر را بر اساس جنسيت ارائه كنيم افزود: از آنجايي از مجموعه
۶۰ هزار زائري كه به حج تمتع اعزام مي‌شوند نيمي از آنها زن هستند بنا داريم تا شرايطي ايجاد كنيم تا زائران بتوانند تا خدمات درماني لازم را از پزشك زن بگيرند.
اعزام پزشك زن در تيم پزشكي حج تمتع
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر تصريح كرد: تا دوره‌هاي قبل تمتع كه همراه هر كاروان يك پزشك اعزام مي‌شد تمام پزشكان مرد بودند اما سال گذشته در طرح پزشك مجموعه
۱۴ پزشك زن اعزام شد و در حج امسال بنا داريم اين رقم را بالاتر ببريم و مجموعه‌هايي كه پيش از سه كاروان در آن مستقر شوند يك پزشك زن مستقر خواهيم كرد تا زائران خانم بتوانند براي معاينات حق انتخاب داشته باشند.
تشكيل پرونده الكترونيك سلامت براي زائران تمتع
مرعشي گفت: براي اينكه ناهماهنگي در ارائه خدمات پزشكي به حداقل برسد تمام اطلاعات پزشكي زائران را به دقت و وسواس تكميل مي‌كنيم تا ساير پزشكان در سفر حج با يك باركد به راحتي به پرونده سلامت فرد دسترسي داشته باشند و اين اطلاعات به صورت شبكه در دسترس خواهد بود.
به گفته رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از امسال پرونده الكترونيك سلامت براي زائران تمتع ايجاد مي‌شود.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین