عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
پیشرفته‌ترین مرکز ویژه چاپ قرآن با قرائت‌ها و خطوط مختلف با همکاری مؤسسه رسانه‌های «دبی» در امارات افتتاح شد.

عقیق: این مرکز با نام «محمد بن‌ راشد» و با حضور شیخ مکتوم بن‌ محمد بن‌ راشد آل مکتوم، رئیس شورای اداری مؤسسه‌ رسانه‌های دبی افتتاح شد.
جدیدترین ابزارها و فن‌آوری‌های نوین در چاپ قرآن در این مرکز به کار گرفته شده و هدف از افتتاح آن تلاش برای جلوگیری از چاپ قرآن‌های با اشتباه چاپی در چاپخانه‌های نامعتبر عنوان شده است.
این مرکز رعایت‌ استانداردهای مشخص در همه مراحل چاپ قرآن و همکاری با مراکز فعال قرآنی از جمله مؤسسه برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن »جایزه دبی»، اداره امور اسلامی و خیریه این شهر و انجمن‌های داخل و خارج از امارات را در دستور کار قرار داده است.
فیصل بن‌حیدر، مدیر اجرایی بخش چاپ و توزیع مؤسسه رسانه‌های دبی اظهار کرد: مرکز چاپ قرآن محمد بن‌راشد نخستین مرکز ارائه خدمات چاپ قرآن در جهان است که کلام وحی را با خطوط و قرائت‌های مختلف برای توزیع در کشورهای اسلامی چاپ می‌کند.
فیصل بن‌حیدر در ادامه افزود: قرار است در نخستین مرحله فعالیت این مرکز سالانه حدود 6 میلیون نسخه قرآن(هر ماه نیم میلیون) چاپ و منتشر شود.
وی در پایان تصریح کرد: این قرآن‌ها با جدیدترین دستگاه‌های چاپ و تصویربرداری چاپ و منتشر می‌شود و چاپ مصحف «شیخ خلیفه بن‌زاید»(قرآن ملی امارات)، مصحف شیخ مکتوم بن‌راشد و همچنین چاپ قرآن برای کشورهای اسلامی، انجمن‌های خیریه و مراکز انتشاراتی در دستور کار مرکز قرار گرفته است.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین