عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال:
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، گفت: تحقق شعار سال ۹۳ با راحت طلبی و تنبلی امکان پذیر نیست.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به تقارن پایان سال 92 و آغاز سال 93 با شهادت حضرت زهرا(س) ،گفت: امیدواریم به حرمت این بانوی بزرگ اسلام، سال موفقیت آمیز، عزتمند و سربلندی برای ملت ایران و تمامی کارکنان سازمان اوقاف و خادمان و فعالان بقاع متبرک باشد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پس از تصویب و مشورت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور سران سه قوه و کارشناسان و صاحب نظران با تایید رهبری ابلاغ شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پایان سال 92  الزامات اقتصاد مقاومتی را برای مسوولان تشریح کردند و در سخنرانی ابتدای سال در مشهد در خصوص اقتصاد فرمودند: فرهنگ همانند تنفس است و انسان به ناچار در هوای آلوده یا پاک باید تنفس کند و فرهنگ نیز همانند تنفس در تمام اجزای زندگی انسان تاثیرگذار است.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: اگر فرهنگ سالم بر مبنای اسلام نداشته باشیم، زندگی واقعی و حیات طیبه نخواهیم داشت.

وی با طرح این سوال که چگونه در سازمان اوقاف باید به این دو مطالبه رهبری لبیک بگوئیم ، تصریح کرد: برای تحقق این مطالبه باید فرهنگ غلط موجود در کشور که حاصل القای فرهنگ غرب و برخی خواسته های شخصی مبنی بر راحت طلبی ، تنبلی و تن آسایی را اصلاح کنیم .

محمدی با اشاره به اینکه این فرهنگ مغایر با قرآن و اهل بیت (ع) است، افزود: در زیارت نامه اهل بیت می خوانیم؛ که شهادت می دهم در راه خدا و آنچه حقش بود را ادا کردی و این را در زیارتنامه حضرت زهرا(س) هم می خوانیم که ایشان با وجود اینکه دختر پیامبر(ص) و سرور و سالار تمام زنان جهان بودند به جای راحت طلبی در زندگی، 40 شب با حال رنجور و آسیب دیده بهمراه فرزندان و حضرت علی(ع) درب خانه مهاجر و انصار را می زدند و آنان را به ولایت پذیری دعوت می کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انسان براساس آیات قرآن جز سعادت و تلاش توشه ای نخواهد داشت و نتیجه آن را خواهد دید، گفت: برای تحقق مطالبات رهبری در سال 93 باید راحت طلبی را در انجام امور کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در هر دو مقوله اقتصاد و وقف وظایفی دارد، گفت: وقف یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه باید بگونه ای عمل شود که مردم به اوقاف اعتماد کنند .

محمدی اضافه کرد: سلامت و امانت داری یکی از وظایف اوقاف است و اگر می خواهیم مطالبه مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف محقق شود باید تنبلی و راحت طلبی را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از تلاش همه مدیران، معاونان و کارکنان استانی و همکاران ستادی در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح سوگواره یاس نبوی گفت: نباید نسبت به وضع موجود قانع بود بلکه باید برای ارتقاء هرچه بیشتر سطح فعالیت ها و اجرای دقیق برنامه ها تلاش مضاعف داشت.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین