عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)‌گفت: تکبر ازجمله گناهانی است که در همین دنیا تاوان آن را پس می‌دهیم پس به جای تکبر بهتر است انسانیت را پیشه زندگی خود قرار دهیم.

عقیق:با بیان این‌که «تکبر یکی از بدترین خصلت‌های انسانی است» اظهار کرد: تکبر می‌تواند در گویش، رفتار، گوش کردن به حرف سایرین و خیلی از مسائل دیگر وجود داشته باشد که این کار پسندیده‌ای نیست.

وی تاکید کرد: گاهی تکبر را در جاهایی می‌بینیم که یک سری از افراد از نظر موقعیت اقتصادی و مدارک علمی تقریبا از سایرین بالاتر هستند و به همین دلیل، غرور و تکبر خاصی دارند که داشتن این غرور کار درستی نیست. چرا که باعث می‌شود انسان‌ها از همدیگر فاصله گرفته و به دور از شان و شخصیت انسانیت است.

حق‌جو خاطرنشان کرد: معمولا آن‌هایی که مغرور هستند هیچ گاه به خواسته‌یی که می‌خواهند دست پیدا نمی‌کنند. خداوند پست‌ترین جایگاه را برای افراد مغرور در نظر گرفته است. تکبر آرامش را از انسان می‌گیرد و باعث برهم خوردن نظم جهان می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: افراد مغرور آرامش سایرین را نیز برهم می‌ریزند چراکه همواره می‌خواهند در زندگی فردی و اجتماعی بر روی حرف خود تاکید کنند و برای حرف سایرین هیچ ارزشی قائل نیستند و در روایات اسلامی ما وارد شده که برای برهم خوردن غرور افراد نادان گاهی اوقات حتی کوچکترین موجودات کره خاکی آن‌ها را بی‌ارزش می‌کنند.

وی در پایان گفت: فرد مغروری مثل نمرود با یک پشه ساده از پای درآمد، غرور یکی از گناهانی است که در همین دنیا عذاب آن را می‌بینیم و فرد متکبر آستانه تحملش پائین است و در مقابل آسیب‌ها و مشکلات به سادگی شکست می‌خورد و از پای در می‌آید. بهتر است به جای این‌که غرور و تکبر داشته باشیم تواضع و فروتنی را مدنظر قرار دهیم تا به سرچشمه اصلی انسانیت دست پیدا کنیم.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین