عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
حجت الاسلام رضایی؛
پژوهشگر مهدوی گفت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) استعداد ویژه می خواهد و زمان و مکان و مسئولیت دارد، حضرت زهرا(س) زمانی که ولی زمان از او انتظار دارد، خود را یک عمر با عبودیت و صبر آماده می کند.

عقیق: حجت الاسلام محمد رضایی، پژوهشگر مهدوی بااشاره به نسبت سبک زندگی حضرت زهرا(س) و انتظار فرج امام زمان(عج) گفت :یکی از معضلاتی که در بحث سبک زندگی مطرح است، عدم تعیین هدف به علت نبود چشم انداز مهم در زندگی است، در اکثر زندگی ها هدف های کوتاه و میانی مورد توجه است و نوعی روزمرگی، تکرار و عدم انگیزه برای زندگی پیش می آید.
وی بااشاره به مهمترین اتفاق در نرم افزار زندگی دینی که زندگی را تحت تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: مهمترین اتفاق طراحی هدف بزرگ و مناسب شخصیتی و جنسیتی براساس استعداد فردی و شرایط زمانی و مکانی است.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در ترکیب میان استعداد و شرایط زمانی و مکانی یک هدف طراحی می شود که به تناسب شرایط هر انسانی متفاوت است، اظهارداشت: به عبارت دیگر می توان گفت که یک هدف بسیار بزرگ در زندگی هر انسانی وجود دارد که ناظر به هدف کلانی است که خدا برای جهان طراحی کرده است.
این پژوهشگر مهدوی هدف هر انسان را در هر زمان، امام کامل دانست و بیان داشت: هدف اصلی رسیدن به بهشت ظهور است اما ممکن است که هر زمان و دوره ای برای خودش هدفی داشته باشد. به طور مثال دوران امام علی(ع) یک هدف بود و آدم های آن دوران نیز برای خود در زندگی های خود هدف های خرد و کوچکی داشتند.
وی ادامه داد: مهمترین بحث در سبک زندگی شیعی این است که برای هر فردی به اضافه استعداد فردی و شرایط زمانی و مکانی و ولی زمانی که وجود دارد و در نهایت چشم انداز جهان بشریت، هدف نهایی طراحی می شود.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه این هدف در ادامه طرح و برنامه می آورد، تصریح کرد: هدف زندگی انسان ها با وجود هدف کلی جهان هستی تفاوت های خرد و کلانی دارد که این تفاوت ها سبک زندگی را تعریف می کند. به طور مثال سبک زندگی یک شیعه ترک و عرب و فارس با هم متفاوت است.
این پژوهشگر مهدوی بااشاره به زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان تنها زن کامل و معصومه(س) گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) دوره گذار نبوت به امامت است و در این فرایند انتقال خاتمیت به امامت قرار است شیاطین انس و جن قرار سنگین ترین حمله خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در این حمله افراد ضعیف نمی توانند پاسخ گو باشند، افزود: بنابراین باید فردی قوی و ارزشمند در مقابل این جریان باشد که حضرت زهرا(س) در مقام دفاع از ولایت به تحقق هدف کلان که حرکت جبهه حق به سمت ظهور است کمک کند.
حجت الاسلام رضایی هدف مقطعی را حفظ امام علی در آن زمان دانست و بیان داشت: طراحی هدف در زندگی حالت انتظار و حرکت ایجاد می کند و اگر بدانی که مقصد کجاست باید پویا و پیوسته برای هدف خود گام برداری و برای ایستادن در مقابل سختی ها و مسئولیت ها خود را آماده کنید.
این پژوهشگر مهدوی گفت: با توجه به اینکه غیبت امتداد می آورد البته نه به خاطر وجود دشمنان بلکه به خاطر عدم آمادگی شیعیان است به این معنی که انسان ها در زندگی خود هدف بزرگی تعریف نکرده اند و نمی دانند که ولی زمانشان چه نیازی دارد و اینکه نیازهای بزرگ امام هدف زندگی او هستند که بزرگترین هدف های زندگی تو را تعریف می کنند.
وی با اشاره به مدل سبک زندگی منتظرانه حضرت زهرا(س) اظهارداشت: سبک زندگی حضرت زهرا(س) استعداد ویژه می خواهد و زمان و مکان و مسئولیت دارد، حضرت فاطمه(س) زمانی که ولی زمان از او توقع دارد می رود و خود را یک عمر با عبودیت و علم ورزی و صبر آماده می کند.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در رفتار و کردار خود سرمایه گذاری می کند، خاطرنشان کرد: بنابراین سبک زندگی منتظرانه نزدیک ترین همانندی برای ولی زمان به شرط تعیین هدف است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین