عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۳
با حضور علما و مراجع
مراسم هفتمین سالگرد ارتحال شیخ محمد فاضل لنکرانی با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و با حضور علما و مراجع پنج‌شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

عقیق: در این مراسم که همزمان با مراسم دیگر در سراسر کشور و 86 مراسم یادبود در کشورهای مختلف جهان انجام شد، حضرات آیات حسین نوری‌همدانی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی، امینی، سیدمحمدعلی علوی گرگانی، حجج اسلام سید علی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب و صالحی خوانساری نیز حضور یافتند.

همچنین نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، بیوت مراجع عظام مکارم شیرازی، دفتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس، استاندار قم، استاندار سابق، فرماندار قم، فرمانده نیروی انتظامی، روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش در برگزاری این مراسم مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز مشارکت داشتند.

آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید شیعه در سال 1310 شمسی در قم متولد شد و در نزد علمای بزرگی همچون آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی و آیت الله روح الله خمینی (ره) به کسب علم و معرفت پرداخت.

آیت‌الله فاضل لنکرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس شد همچنین ایشان یکی از هفت مرجعی به شمار می‌رفت که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معرفی شد.

ایشان پس از سال‌ها مجاهدت‌های علمی در 26 خرداد 1386 در منزل خود در قم دار فانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین