عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
گزارش هیئت ابن الرضا علیه السلام در روز عاشورا؛

عقیق: مراسم ظهر عاشورا ساعت 10:30 صبح با تلاوتی چند از کلام الله مجید شروع شد و با خواندن زیارت عاشورا توسط آقای سیاح ادامه پیدا کرد. مطابق رسم هر سال ، بعد از زیارت عاشورا عزاداران به دو دسته تقسیم شدند، و با دو دمه دسته به سمت فلکه سوم حرکت کرد.

با فرارسیدن وقت نماز ظهر، مثل هر سال ، از رو بر روی بانک پارسیان صف های نماز تشکیل شد و تا نزدیکی خیابان 188 صف های نماز ادامه پیدا کرد. نماز ظهر عاشورا واقعا با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد به طوری که مشاهده صف های نماز چشم هر بیننده ای را به خودش خیره می کرد.

بعد از اتمام نماز، نمازگزاران به داخل مسجد هدایت شدند تا مراسم عزاداری ظهر عاشورا آغاز شود. بعد نظم گرفتن و تشکیل صف های سینه زنی، مراسم با نوای روضه سید حامد شروع شد. در حین روضه ، قاری قرآن با قرائت سوره حمد به نشانه، خواندن فاتحه برای امام شهید ،باعث زیباترشدن هر چه بیشتر مجلس شد.

با اتمام مجلس ،سفره اطعام حضرت ابا عبدالله حسین (ع) پهن شد و عزاداران پذیرایی شدند.

محرم امسال تمام شد ، خیلی زود تموم، طوری که هیچ کس نفهمید چه طوری گذشت. انگار همین چند روز پیش بود که سیاهی می زدن و برای برپایی خیمه عزاداری بچه های خودشون را آماده می کردن. اصلا انگار غم عجیبی بعد از مراسم ظهر عاشورا تو مسجد که هیچ ،‌ تو کل دنیا می پیچه. انگار کسی دیگه حوصله نداشته باشه حس از دست دادن یک عزیز ، یک بزرگتر، فقط قصه اینکه هر سال این حس تکرار می شه.

حماسه عاشورا ، خیلی حرف ها برای گفتن داشت، یا بهتر بگم داره. فقط باید یادمون باشه ، هر سال این همه هئیت و دسته و تکیه فقط برای عزاداری تشکیل نمی شه. این سنت زیبا برای زنده نگه داشتن حماسه عاشورا و یادآوری اینکه چرا امام حسین تمام زندگی اش را در راه اسلام و زنده نگه داشتن اسلام فدا کرد.

حاشیه امروز

فضاهای زیبایی که امسال برای شهدا تدارک دیده شده بود باعث شد که عده زیادی به سمت این فضاها جذب بشن و با شهدای کوچه و محله خودشون بیشتر آشنا بشن. اتفاق جالبی که امسال افتاد، یکی از دست های عزاداری با رسیدن جلوی درب مسجد و یادمان شهدا، به نشانه احترام به شهدا و طبق رسوم قدیمی ترها با علامت هیئت به شهدا سلام داد.

سخن آخر

امیدواریم که سال آینده بتونیم این مراسم را هرچه با شکوه تر از سال های قبل برگزار کنیم ، اما برای بهتر شدن و رشد تکامل همیشه به انتقادات و پیشنهادات اطرافیان نیاز هستش. لذا هر یک از شما دوستان هر گونه نظر، انتقاد و پیشنهاد در راستای اجرای هر چه باشکوه تر این مراسم دارید، ما را از طریق قسمت نظرات مطلع فرمایید.

امیدواریم که هئیت ابن الرضا بتونه سال آینده ، توفیق اجرای مراسم عزاداری امام حسین(ع) را داشته باشه.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی هیئت ابن الرضا علیه السلام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین