عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
حجت الاسلام هاشمی نژاد و حاج ذبیح الله ترابی در بیت الرقیه(س)
خدایا در قیامت چه کسی محاسبه می کند از بندگان، خطاب آمد: خودم، پیغمبر عرض کرد حساب خلق را به دست من بده، ذات أقدس احدیت فرمود : تو نبی الرحمة هستی، من أرحم الراحمینم.

گزارش تصویری مراسم

عقیق: مراسم عزاداری حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در بیت الرقیه برگزار شد.

در این مراسم حاج ذبیح الله ترابی روضه خواند  و سپس حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی نژاد به سخنرانی پرداخت.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام هاشمی نژاد را بخوانید:

* ابلیس وقتی مسلح شد و هر چه خواست خدا به او داد گفت: به عزتت قسم همه بندگان تو را اغوا می کنم، مگر بندگان مخلص تو را.

* حضرت نوح نبی   برای هلاکت قومش نفرین های مکرر کرد ، خدای تعالی آنقدر مهربان است، نفرین های او را فورا اجابت نکرد، چون او ارحم الراحمین است، وقتی پیغمبر عظیم الشأن ما سوال کرد: خدایا در قیامت چه کسی محاسبه می کند از بندگان، خطاب آمد: خودم، پیغمبر عرض کرد حساب خلق را به دست من بده، ذات أقدس احدیت فرمود : تو نبی الرحمة هستی، من أرحم الراحمینم.

* برخی از نفرین ها زود اجابت می شود که یکی از آن ها نفرین مظلوم است، به کسی ظلم نکنید. قیصر  به امیرالمومنین  نامه نوشت و از ایشان چند سوال کرد، یکی از سوالات این بود: از زمین تا عرش الهی چقدر فاصله است؟ مولا نوشت: آه مظلوم. ظلم نکنید، مخصوصا به کسی که پناهی نداشته باشد.

* آقا و مولای ما سیدالشهدا (ع) وقتی که با امام زین العابدین علیه السلام وداع می کردند، او را به سینه چسباندند و فرمودند: پسرم، بترس از ظلم کردن به کسی که پناه و یاوری جز خدا ندارد، حالا به یکی ظلم می کنی او هم در برابر تو قدرت دارد و جبران می کند، اما کسی که پناهی ندارد می گوید: برو به خدا واگذارت کردم، به کسی ظلم کنی که پناهی جز خدا ندارد، خدا از طرف او در مقابل تو می ایستد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
0
لطفا از مراسم فاطمیه هیئت روضه العباس که در تاریخ شنبه 16 فروردین با مداحی حاج حسین سیب سرخی در حسینیه جوانان حسینی واقع در خیابان پیروزی نرسیده به چهار راه کوکاکولا نبش خیابان کریمشاهیان برگزار می شه گزارش تصویری تهیه کنید .
اجرتون با حضرت زهرا (سلام الله علیها)
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین