عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۱
در اين برنامه كه به صورت تصويري و نقاشي متحرك ارائه مي گردد، علاوه بر بيان تاريخ عاشورا، به اقتضاء مخاطب و شرايط زماني و مكاني، عبرتها و پيامها و نكات اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي و احكام ارائه مي شود.

عقیق:يكي از برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، ويژه برنامه‌اي در خيمه گاه حسيني است كه همه روزه از ساعت ۱۶ عصر به مدت يكساعت در اين مكان معنوي برگزار مي‌گردد.
در اين برنامه كه حدود يكسال و نيم از آغاز آن مي‌گذرد، تاريخ حماسه عاشورا از نيمه رجب سال
۶۰ تا عاشوراي ۶۱ هجري در قالب پاورپوينت و به صورت تصويري به زائران اباعبدالله ارائه مي‌شود.
اين برنامه كه هر روز با استقبال زائران از استان‌هاي مختلف كشورمان همراه مي‌شود داراي ويژگي‌ها و خصوصياتي نيز هست؛ از جمله آنكه سعي شده از مقاتل و منابع تاريخي متقن و قابل اطمينان استفاده شود و به خصوص مقتل جامع سيدالشهداء و آئينه در كربلا مورد استفاده قرار گرفته است كه اين امر حاصل تلاش‌ها در مديريت آموزش بعثه مقام معظم رهبري است.
در اين برنامه كه به صورت تصويري و نقاشي متحرك ارائه مي‌گردد، علاوه بر بيان تاريخ عاشورا، به اقتضاء مخاطب و شرايط زماني و مكاني، عبرتها و پيامها و نكات اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي و احكام ارائه مي‌شود.
  از نكات قابل توجه در اجراي اين برنامه، همكاري صميمانه اي است كه مسئولان خيمه گاه حسيني با بعثه مقام معظم رهبري در كربلا دارند و سيستم صوتي خيمه گاه را در اختيار اين برنامه قرار داده اند.
زائران اباعبدالله همچنين مي‌توانند لوح فشرده اين مراسم را كه قبلا ضبط و تكثير شده است، از دفتر فروش اقلام فرهنگي در وروي خيمه گاه تهيه كنند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین