عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
ثبت نام متقاضیان برای حضور در آئین معنوی اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد بارگاه منور رضوی آغاز شد.

عقیق:به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به اینکه ثبت نام شرکت در این آئین معنوی از یک دقیقه بامداد روز 7 فروردین 1393 آغاز شده است، گفت: مرحله ثبت نام تا 20 فروردین ادامه دارد و اسامی پذیرفته‏ شدگان، اول اردیبهشت اعلام خواهد شد.

محمود ممتاز درباره روش ثبت نام متقاضیان اظهار داشت: علاقه مندان می‏توانند برای ثبت نام به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir مراجعه و یا یک پیامک بدون متن به شماره 30000008 ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود 120 هزار نفر برای حضور در اعتکاف حرم مطهر رضوی متقاضی شوند، گفت: با توجه به عملیات ساختمانی صحن مسجد جامع گوهرشاد، ظرفیت پذیرش 2هزار و 100 نفر درنظر گرفته شده است که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند.

ممتاز با اشاره به برگزاری آئین اعتکاف امسال بین روزهای23 تا 25اردیبهشت، تصریح کرد: خادمان بارگاه منور رضوی تمام توان خود را برای بهره برداری حداکثری معتکفان از فیوضات معنوی این آئین ارزشمند عبادی به کارگرفته‏اند.

وی از اعتکاف به عنوان یک فرصت بی‏نظیر برای بازسازی معنوی افراد یاد و عنوان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یک مجموعه فرهنگی که تعمیق باورهای دینی از طریق ترویج سیره و سنت اهل بیت اطهار(ع) را سرلوحه فعالیت‏های خود قرار داده است، وظیفه خود می‏داند که در این فرصت طلایی فضایی مناسب را برای حضور علاقه‏مندان و ارائه بهترین خدمات به آنان فراهم کند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با یاد آوری این نکته که طی 7 سال گذشته، اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد توسط آستان قدس رضوی برگزار شده است، گفت: طی این سال‌ها در مجموع 32 هزار نفر در مسجد جامع گوهرشاد معتکف شده اند و خدمات گوناگون فرهنگی و رفاهی به آنها ارائه شده است.

 

 منبع:دانشجو

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین