عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
توليت آستان مقدس كاظمين در ديدار مسئولان امور حج و زيارت گفت: ما از برنامه هايي كه با طي مراحل قانوني براي تسهيل خدمات رساني به زائران ايراني صورت بگيرد، استقبال مي كنيم.

عقیق: گروهي از مسئولان امور حج و زيارت در ديدار با دكتر جمال الدباغ توليت آستان مقدس كاظمين، راه هاي همكاري براي خدمات رساني بيشتر به زائران را مورد بررسي قرار دادند.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و آقاي ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به علاقه روزافزون زائران ايراني براي سفر به عتبات، آمادگي خود را براي انجام طرح هاي زيربنايي جهت خدمات رساني به زائران و بسترسازي براي جذب تعداد بيشتري از زائران تاكيد كردند.
دكتر دباغ توليت آستان مقدس كاظمين هم با اذعان به نبود هتل هاي كافي در كاظمين گفت: اقداماتي در اين زمينه و نيز برنامه هايي براي احداث آشپزخانه هاي بزرگ و كوچك صورت گرفته است اما كافي نيست و ما از برنامه هايي كه با طي مراحل قانوني براي تسهيل خدمات رساني به زائران ايراني صورت بگيرد، استقبال مي كنيم.
وي تملك زمين را نخستين و مهمترين گام براي احداث هتل در كاظمين دانست و بيان داشت: اگر امكانات و ظرفيت ها را بالا ببريم، به طور حتم تعداد زائران نيز افزايش خواهد يافت و نخستين گام براي احداث مجموعه هاي خدمات رساني، خريد زمين مناسب است.
وي با بيان اينكه تنها ده سال از برنامه هاي رسمي و جدي جهت خدمات رساني به زائران در كاظمين مي گذرد گفت: ما نيازمند زمان براي پيشبرد امور هستيم و البته مسائل امنيتي نيز بر روي اين مساله تاثيرگذاشته است.
در اين جلسه كه حجت الاسلام عليزاده موسوي رئيس پژوهشكده حج و زيارت و دبير كنگره بين المللي خطر جريان هاي تكفيري نيز حضور داشت درباره تعاملات علمي با انديشمندان كاظمين و بخش امور فكري و فرهنگي آستان مقدس كاظمين نيز بحث و تبادل نظر شد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین