عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
بابایی خبر داد
مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم از چاپ قرآن کریم با قلم رایانه‌ای جدید بر اساس خط استاد نیریزی خبر داد و گفت: توزیع این قرآن در روزهای آغازین سال ۹۳، آغاز می‌شود.

عقیق: محمد بابایی، مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم، از چاپ قرآن کریم با قلم رایانه‌ای جدید بر اساس خط استاد نیریزی خبر داد و گفت: توزیع این قرآن در روزهای آغازین سال 93، آغاز می‌شود.

وی با اعلام این خبر افزود: این قلم رایانه‌ای که توسط یکی از شرکت‌های معتبر طراحی شده، مراحل حروف چینی کلمات قرآن را با نظارت اساتید و کارشناسان مرکز از سر گذرانده و پس از مراحل بازبینی و تصحیح، در چاپخانه بزرگ قرآن کریم منتشر شده است.

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد: این مصحف در قطع وزیری و با ترجمه مرحوم آیت الله مشکینی و در شمارگان 3000 جلد، آماده توزیع است. کلمات در این مصحف شباهت بسیار زیادی با اصل خط استاد نیریزی دارد.

بابایی به تفاوت قلم رایانه‌ای در این مصحف و دیگر قلم‌های رایانه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: در قرآن‌های دیگر این‌چنینی، قلم‌های دیگر به وسیله کاراکترهای حرف به حرف، حروف چینی می‌شد و این حروف در نهایت به قرآن و یا سایر متون دینی تبدیل می‌شد اما این‌‌بار کلمه به کلمه از روی خط نیریزی ساخته شده است و با پشتیبانی نرم افزار و مدیریت فنی یکی از شرکت‌ها تهیه شده و با ترجمه ایت‌الله مشکینی به شکل زیبایی به چاپ رسیده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این مصحف افزود: خط این قرآن به خط استاد نیریزی بسیار نزدیک است؛ از زیبایی خاصی برخوردار بوده و دارای اعراب‌گذاری کم علامت است. همچنین استاندارد جهانی نیز برای کتابت این محصف رعایت شده است.

مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم در پایان سخنانش اضافه کرد: این مصحف حاصل دو سال زحمت اساتید درون و برون مرکز طبع و نشر قرآن کریم است که می‌تواند جایگزین خوبی باشد برای کسانی که دوست دارند قرآن را  با خطوط قدیمی بخوانند. استاندار جهانی هم برای کتابت رعایت شده است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین