عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
مداحی حاج سیدمجید بنی فاطمه و محمدحسین پویانفر در مسجد الهادی(ع)
باید باور کنی که مالک حقیقی خداست و تو فقط امانت دار آن هستی، تدبیر زندگی شخصیت را به خدا واگذار کن و واقعا توکل کن بخدا، مدبر حقیقی اوست. که او به زیباترین صورت کار را برای تو درست می کند،


عقیق: مراسم عزاداری صدیقه طاهره در هیئت ثارالله با سخنرانی حجت الاسلام الهی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی محمدحسین پویانفر برگزار شد.

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام الهی را بخوانید:

*عنوان بصری پیرمردی بود که می خواست از محضر امام صادق  کسب فیض کند اما امام صادق او را قبول نکرد، و فرمود: من تحت نظر حکومت هستم و دیگر اینکه وقت اضافی ندارم که بگذارم، پیرمرد دلگیر شد و سراغ مالک بن انس که استادش بود و بعد از چند روز مجددا به خانه امام صادق رفت.

*حضرت امام صادق برای او چند دعا کرد و فرمودند: علم یادگرفتنی نیست بلکه نوری است که خداوند هرکس را که بخواهد هدایت کند این نور را در قلب او قرار خواهد داد.

*عنوان بسیار تعجب کرد، و حضرت به او فرمود: باید سه نکته را رعایت کنی تا نور علم به تو برسد، اول اینکه باید دنبال حقیقت بندگی باشی، ثانیا  اینکه علم را برای بکار بردن و عمل کردن بخواهی نه فقط برای یاد گرفتن، ثالثا سعی کن از خدا طلب فهم کنی و هر چیز را که نفهمیدی از خدا بخواه تا فهمش را به تو عنایت کند.

*عنوان عرض کرد حقیقت بندگی را چگونه به دست بیاورم؟ امام فرمود: اگر میخواهی به حقیقت بندگی نائل شوی باید سه نکته دیگر را نیز رعایت کنی، نکته اول اینکه اگر خدا به تو مالی و ثروتی داده است خود را امانت دار این ثروت بدانی و آن را در راه خدا خرج کنی.

*باید باور کنی که مالک حقیقی خداست و تو فقط امانت دار آن هستی، تدبیر زندگی شخصیت را به خدا واگذار کن و واقعا توکل کن بخدا، مدبر حقیقی اوست. که او به زیباترین صورت کار را برای تو درست می کند، دغدغه تو این باشی که واجبات خدا راانجام دهی و محرمات خدا را ترک کنی.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
0
سلام . ممنون
یه غلط املائی هم فکر میکنم متن داره "باشی=باشد"
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
0
سلام . ممنون
یه غلط املائی هم فکر میکنم متن داره "باشی=باشد"
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
1
عالیییییییییییی
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
0
عالی. خدا خیرتون بده.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین