عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
نوروز فرصتي براي تجديد بيعت با ولايت و حضور در مراقد پاك و نوراني خاندان رسالت و امامت است كه بايد با قرار گرفتن در معرض تور آنها از رأفت بي منتهاي امام عليه السلام بهره مند شد.

عقیق:مطالعه حالات بزرگان دين و سيره آنها در زيارت اهل بيت (ع) مي تواند ما را در بهره مندي بهينه از انوار تابناك آن بزرگواران ياري رساند. آيت الله حاج شيخ مرتضي حائري(ره) يكي از اين بزرگان است كه در طول عمر مباركشان بارها به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند.

وجود بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) در ايران نعمتي است كه خداوند بر ما ارزاني داشته، حرمي كه سراسر نور و فيض و رحمت است و آقايي كه دست نوازش بر سر زوارش مي‌كشد. مكاني كه به فرمايش امام باقر(ع) محل غفران و گشايش است.

بدون شك عنايات امام رضا(ع) شامل همه زوارشان مي‌شود اما در اين بين هستند بزرگاني كه به خاطر صفاي باطن به شكلي ملموس‌تر اين عنايات را در مورد خويش مي‌يابند.

بزرگان دين همواره نسبت به نعمت وجود امام رضا(ع) در ايران، واقف و شكر گذار بوده‌ و از هيچ فرصتي براي زيارت ايشان فروگذار نبوده‌اند. مرحوم شيخ مرتضي حائري(ره) نسبت به امام رضا(ع) چنان عشق مي‌ورزيد كه با ذكر نام حضرت(ع) اشك از ديدگانش سرازير مي‌شد و در هر فرصت كوتاهي كه دست مي‌داد ولو آن‌كه مدت توقف يك روز مي‌بود زيارت آن حضرت را غنيمت مي‌شمرد و دريغ نمي‌كرد.

ايشان هر ساله به مشهد مشرف ميشد حتي در پنج شش ماه آخر عمر با همه كسالتي كه داشت به مشهد مشرف شد.

فرزند ايشان نقل ميكردند: در سال آخر حياتشان به دليل كسالتي كه داشتند و بنا به تأكيد و توصيه پزشكِ مخصوص نميخواستيم كه ايشان به مشهد مقدس بروند. ولي ايشان اصرار داشتند و رفتند؛ يكي از بستگان نزديك ايشان ميگفت: با آغوش باز با آن كهولت سن و كسالت، جمعيت را ميشكافت و با علاقه ضريح را ميبوسيد و توسل ميجست كه گاهي به زحمت او را از ضريح جدا ميكرديم».

شيخ مرتضي حائري(ره) در طول عمر مباركشان 69 مرتبه به مشهد مشرف شدند، مرحوم آيت الله مرعشي نجفي(ره) فرمودند: چون آقاي حاج شيخ مرتضي حائري(ره) از دنيا رفتند خيلي متأثر گشتم و به جهت علاقه‌اي كه به ايشان داشتم شب كه شد نماز و حشت خوانده و سوره يس قرائت نمودم.

همان شب در عالم خواب ديدم باغ با عظمت بزرگي است كه نمي‌توان ن را وصف نمود تعجب كردم، استخر بزرگي در وسط آن بود و كنار ن تختي از سنگ مرمر. ديدم آقاي حائري(ره) روي نشسته‌اند، پرسيدم: اين از كجاست؟

فرمودند : وادي السلام و قطعه‌اي از بهشت كه مرحمتي امام رضا(ع) است،... (بعد از مرگم) تا مرا در قبر گذاشتند امام رضا(ع) به ديدنم آمدند و بعد از تفقد بسيار فرمودند: شيخ مرتضي 69 بار به زيارت ما آمده اي 69 بازديد طلب داري، اين اولي آن است باز خواهم آمد، در برزخ اينجا را از خدا براي شما گرفته‌ام و در قيامت نيز شما را تنها نمي گذارم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین