عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳
سخنرانان در نشست مشترك "بنياد مطالعات اسلامي" و "موسسه دومينيكان تاريخ مسيحي اسلامي" راه نجات انسان را محافظت از ايمان دانستند.

عقیق: یکی از پرسش های پیش رو برای هر انسان معتقد به خداوند، چگونه زیستن در میان دیگران است. این پرسشی است مشترک که به طور کمابیش یکسان، پیروان تمام ادیان را به خود مشغول ساخته است. جامعه همواره درحال تحول است و ارزش ها در آن دگرگون می شوند، جوامعی که تا دیروز به ارزش های دینی پایبند بودند اکنون به این ارزش ها توجه کمتری نشان داده روز به روز غیر دینی تر می شوند. به تناسب این تغییرات همواره این سوال مطرح است که چگونه می توان ایمان به خداوند را در عمل محفوظ داشت و از محیط جامعه برای شکوفایی ارتباط خویش با خداوند بهره گرفت. هدف از این پرسش نه یک بحث صرفاً نظری بلکه یافتن پاسخ هایی عملی برای یک زندگانی مومنانه است.

نشست مشترك "بنياد مطالعات اسلامي" و "موسسه دومينيكان تاريخ مسيحي اسلامي"با سخنراني "پدر ريچارد ننشتيل" از سوي موسسه دومينيكان و "شيخ حسين لايبنر" از روحانيون فعال در موسسه فرهنگي التراث برلين از سوي رايزني فرهنگي كشورمان برگزارشد.

در اين نشست كه در محل رايزني فرهنگي كشورمان و با حضور "مهدي ايماني پور" رايزن فرهنگي ايران در برلين برگزارشد،" ننشتیل" به مسئله از نگاه کلیسای مسیحی پرداخته بخصوص به ضرورت حفظ سنت و هم چنین قالب هایی که در خلال آن ها ایمان محفوظ می ماند تاکید نمود.

وي تلاش کرد نشان دهند که ایمان نوعی عمل را با خویش به همراه می آورد و چنین ایمانی نمی تواند فارغ از خواست خداوند و اراده او درباره چگونگی زیستن انسان باشد.

"لایبنر" نیز ابتدا کوشید نشان دهند که آن چه دین عرضه می کند در هیچ یک از دستگاه های مدعی که به موازات دین با آن رقابت می کنند عرضه نمی شود و این محتوا هم سزاوار محفوظ ماندن است و هم محافظت از آن راه نجات انسان است.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین