عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
رییس سازمان حج و زیارت:
رییس سازمان حج و زیارت از افزایش نزدیک به۶۰ درصدی اعزام زایران ایرانی به عتبات در ایام سال نو خبر داد.

»عقیق: سعید اوحدی» رییس سازمان حج و زیارت از افزایش نزدیک به 60 درصدی اعزام زایران ایرانی به عتبات عالیات در ایام تعطیلات سال نو خبر داد و گفت: با افزایش 10 درصدی اعزام به عتبات، زمینه حضور هرچه بیشتر زایران ایرانی در اماکن مقدسه در عراق فراهم شده است.
ارادت ایرانیان به اهل بیت علیهم السلام و زیارت قبور مطهر آن بزرگواران برکسی پوشیده نیست و هرساله بسیاری از ایرانیان سال نو شمسی را با حضور در اماکن مقدس بویژه حرم‌های اهل بیت آغاز می‌کنند.

طی سالهای اخیر بسیاری از ایرانیان از شهرها و استان‌های مختلف خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا سال نو را در کنار حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام و ابوالفضل العباس آغاز کنند.

مرحله جدید اعزام‌های عتبات عالیات از 21 اسفندماه جاری آغاز شده و این روند تا خرداد ماه سال 1393 ادامه دارد.
به گفته اوحدی؛ تاکنون بیش از 130 هزار نفر با ثبت نام در کاروان‌ها سفر خود به عتبات عالیات را قطعی کرده اند که نیمی از این تعداد در ایام نوروز به زیارت عتبات مقدسه در عراق مشرف می شوند.

 رییس سازمان حج و زیارت گفت: باتوجه به حذف ارز مبادلات عتبات عالیات هزینه سفر در این دوره بین 9 تا 12 درصد افزایش یافته است که زایران می‌بایست 120 تا 140 هزار تومان نسبت به دوره‌های قبلی پول بیشتری بپردازند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین