عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
منتشر شد؛
مجموعه فتاوا و نظرات مراجع تقليد و انديشمندان اسلامي درباره حرمت‌ تكفير‌ مسلمانان از سوي پژوهشكده حج و زيارت منتشر شد.

عقیق: كتاب حرمت تكفير مسلمانان و اهانت به مقدسات مذاهب اسلامي مجموعه فتاوا و نظرات مراجع عظام تقليد و انديشمندان اسلامي در اين زمينه است كه به تازگي از سوي پژوهشكده حج و زيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.
امروز جهان اسلام، يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين مقاطع تاريخ خود را مي‌گذراند، از يك سو رشد و گسترش بيداري اسلامي و فرياد اسلام‌خواهي مسلماناني كه از انديشه‌هاي بيگانه خسته و مأيوس شده‌اند، سراسر جهان اسلام را فراگرفته است و از سوي ديگر دشمنان قسم خورده اسلام، براي مبارزه با اين آيين حيات‌بخش، با تمام توان به ميدان مبارزه آمده‌اند.
دشمنان اسلام به خوبي دريافته‌اند كه اگر آموزه‌هاي اصيل و روح‌بخش اسلامي در ميان مسلمانان فراگير شود، جايي براي استعمار و استكبار باقي نخواهد ماند و دين مبين اسلام جهاني خواهد شد.
اما متأسفانه در كنار دشمن خارجي، آنچه امروز ضربات جبران‌ناپذيري بر پيكر جامعه اسلامي و بيداري اسلامي وارد مي‌كند، فتنه تكفير است؛ روزي نيست كه دست‌هاي آلوده تكفيريان، به بهانه‌هاي واهي، خون پاك و مطهر مسلمانان را بر زمين نريزند و يا اماكن مقدس و هويت بخش مسلمانان را ويران نكنند.

آنان همچون خوارج با سوء استفاده از آيات قرآن كريم، به قتل و غارت مسلمانان مي‌پردازند، و به تعبير امام علي عليه‌السلام «كلمة حق يراد بها الباطل» با تفسيرهاي بدعت‌گونه از معارف ديني، خون و مال و ناموس مسلمانان را مورد تعرّض قرار مي‌دهند.
از آنجا كه علما و مراجع تقليد و پيروان اهل بيت عليهم‌السلام اهانت به مقدسات مذاهب اسلامي و تكفير پيروان ساير مذاهب را جايز نمي‌دانند و با صراحت بر حرمت چنين اعمالي فتوا داده‌اند و نيز بسياري از انديشمدان و علماي شيعه ديدگاه‌هاي مشابهي را در زمينه حرمت تكفير مسلمانان و ماهانت به مقدسات مذاهب اسلامي ارائه كرده‌اند،
حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با انتشار فتاوا و نظرات مراجع تقليد و انديشمندان اسلامي درباره حرمت تكفير مسلمانان و اهانت به مقدسات مذاهب اسلامي، گامي مهم در جهت تقويت مباني تقريب مذاهب اسلامي و نزديك‌تر شدن هرچه بيشتر علما و انديشمندان ساير مذاهب در راستاي مقابله نظري با تكفير و جنايات تكفيريان برداشته شود.
اين اثر كه در دو جلد به زبان‌هاي فارسي و عربي منتشر شده است، علاوه بر فتاواي مراجع تقليد و نظرات برخي از انديشمندان و علماي اسلام، به بررسي اجمالي فتنه تكفير اهل قبله از نگاه قرآن، روايات و انديشمندان اسلامي مي‌پردازد.
در اين كتاب فتاواي مقام معظم رهبري و حضرات آيات سيدعلي سيستاني، محمد فاضل لنكراني، وحيد خراساني، ناصر مكارم شيرازي، لطف الله صافي گلپايگاني، عبدالله جوادي آملي، سيدموسي شبيري زنجاني، جعفر سبحاني، سيدمحمدسعيد حكيم، سيدعبدالكريم موسي اردبيلي، سيدمحمدحسين شاهرودي، بشير نجفي، حسين مظاهري، سيدمحمدعلي علوي گرگاني، سيديوسف مدني تبريزي، آصف محسني، شيخ محمدمهدي آصفي، محمدرضا مهدوي كني و محمد يزدي پيرامون حرمت تكفير مسلمانان به چشم مي‌خورد.
مجموعه فتاوا و نظرات مراجع تقليد و انديشمندان اسلامي درباره حرمت تكفير مسلمانان در قطع پالتويي،
۷۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت پژوهشكده حج و زيارت از سوي مؤسسه فرهنگي هنر مشعر منتشر شده است.

منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین