عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
امام جمعه باغملک، گفت: امروزه با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی به خصوص در ایام نوروز می‌بایست بیش از گذشته به اطرافیان و همسایگان خود توجه کنیم.

عقیق: حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک خوزستان، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در جامعه، اظهار داشت: جوامع اسلامی باید همچون اعضای بدن انسان به صورتی یکپارچه فعالیت کنند و در صورت آسیب یکی از اعضای بدن، در راستای حل آن مشکل اقدام کنند.

این استاد حوزه گفت: به راستی که اقشار جامعه باید همچون اعضای بدن، درد یکدیگر را احساس و یاور و کمک رسان یکدیگر باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با اشاره به آیه 9 سوره الذاریات، اظهار داشت: بنا به فرموده قرآن کریم «وَفِی أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَالْمَحرُومِ» در این جا «وَفِی أَمْوَالِهِمْ» به عنوان وجوهات واجب همچون خمس و زکات نیست، بلکه در راستای کمک افراد متمکن به انسان های فقیر است که در حقیقت یک نوع همدردی با مستمندان و نیازمندان می‌باشد.

امام جمعه باغملک، تصریح کرد: همانگونه که خداوند متعال در آیه 9 سوره الذاریات بر صدقه دادن و اطعام فقرا تأکید داشته است، پیامبر اعظم(ص) نیز بر «كلّكم راع و كلّكم مسئول عن رعيّته» توجه بسزایی دارد که بر مبنای آن یک الزامی را برای این انفاق های استحبابی مؤمن ایجاد می کند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز، بر ترویج فرهنگ صدقه و کمک به فقرا و نیازمندان در جامعه تأکید کرد و گفت: امروزه با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی می بایست بیش از گذشته به اطرافیان و همسایگان خود توجه کنیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: متأسفانه امروزه شاهد کودکانی هستیم که با کفش و پیراهن پاره به مدرسه می آیند و در کنار فرزندان ما که با لباس نو هستند می نشینند، که این به هیچ عنوان قابل قبول و پسندیده نیست؛ از این رو هرکسی که مسلمان و شیعه واقعی بوده و اعتقاد به حدیث «مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ» دارد، باید به این مسأله به طور خاص توجه کند و به کمک نیازمندان آشنا و گمنام بشتابد.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین