عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
مدیر حوزه بوشهر:
حرمت حضرت زهرا(س) حرمت همه ائمه اطهار(ع) بوده و برهمگان واجب است این حرمت را حفظ کرده و خدای نکرده کاری نشود که باعث رنجش دل این بزرگوران مخصوصا امام عصر(عج) گردد.

عقیق: حجت الاسلام خدری با اشاره به مقارن شدن نوروز با ایام فاطمیه ، اظهارداشت: مردم ایران ملتی به معنای واقعی، مسلمان و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و هر کجا که نامی از اهل بیت باشد ایرانیان ارادت خود را به صورت خود جوش نشان داده اند و نیازی به توصیه نیست که مردم در ایام نوروز از فاطمیه غافل نشوند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، بابیان اینکه مردم با بصیرت ایران همواره بین شادی و حزن و اندوه تفاوت قائل  هستند، افزود: مقارن شدن  ایام نوروز با ایام فاطمیه قطعا امری است که  مردم با آن آگاهانه برخورد کرده و طوری برخورد خواهند که حرمت فاطمیه حفظ و سنت‌های نوروز هم احیا شود.

وی تصریح کرد: البته در آئین باستانی نوروز، سنت هایی دیده می شود که مورد تاکید اسلام بوده و آنها را تایید کرده است و هیچ منافاتی با ایام فاطمیه ندارد؛ صله رحم، دید و بازدید از بزرگان و فامیل های دور ونزدیک، هدیه دادن، دستگیری ازضعیفان و کمک به مستمندان از جمله این آموزه ها است.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین