عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
رضایت حضرت زهرا(س) نشانه رضایت پیامبر اکرم(ص) و خدای متعال است و براساس روایات در قیامت بالاترین مرتبه شفاعت در میان معصومین(ع) متعلق به حضرت فاطمه زهراست.
عقیق: حجت‌لاسلام محمد اسدی از اساتید حوزه علمیه کردستان در مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه کبری(س)  که با حضور طلاب، فضلا و اساتید در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان قروه برگزار شد با اشاره به جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) گفتند: پیامبر اکرم(ص) احترام ویژه ای نسبت به زهرای اطهر قایل بودند و این امر هم در بیانات ایشان و هم در سیره و عمل رسول اکرم(ص) نمود داشته است.

وی ضمن تاکید بر مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها  اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در مقابل ایشان تمام قد بلند می شدند و بر دست ایشان بوسه می زدند تا به این وسیله مقام والای حضرت زهرا(س) را برای امت آشکار کنند و زمینه شناخت حق و باطل را برای مردم ترسیم کنند.

این استاد حوزه افزود: مردم  برای شناخت صحیح  مسائل، نیازمند شناخت اضداد هستند پیامبر نیز برای اینکه مردم بعد از ارتحال ایشان دچار سردر گمی نشوند، در زمان حیات خویش رفتاری ضد رفتارهای خصمانه ای که در حق حضرت زهرا صورت گرفت انجام دادند تا زمینه عملکرد صحیح را برای مسلمانان فراهم سازد.

وی در ادامه رضایت حضرت زهرا را نشانه رضایت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و خدای متعال دانسته و گفت: براساس روایات بالاترین مرتبه شفاعت در میان معصومین(ع) متعلق به حضرت فاطمه زهراست.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین