عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اهمیت امر اقامه نماز جماعت توسط امامان جماعت مدارس، خطاب به آن‌ها گفت: شما اصلی‌ترین واجب الهی را مدیریت می‌کنید.

عقیق: حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی در کارگاه آموزشی ویژه مبلغات و ائمه جماعات مدارس دخترانه استان کردستان در سنندج، اظهار کرد‌: نماز خواندن باید به شیوه‌ای باشد که انسان را از هرگونه زشتی و پلیدی دور کند.

وی با اشاره به اینکه میزان و معیار سنجش اعمال نماز است، افزود: در روایات آمده که اگر نماز شما مورد قبول خداوند واقع شود، دیگر اعمال نیز پذیرفته خواهد شد.

فراشی عنوان کرد‌: باید امامان جماعت با اعمال خود، دانش آموزان را به سمت نماز، خوبی‌ها و نیکی ها جذب کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شروط لازمه یک امام جماعت در مدارس، اعلام کرد:‌ عامل بودن خود امام جماعت اولین شرط و وظیفه این مسئولیت خطیر است، زیرا در این صورت است که دانش آموزان به گفته‌های آنها اعتماد می کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، عالم بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های یک مبلغ بیان و ذکر کرد:‌ مربیان اقامه نماز جماعت مدارس باید اهل مطالعه و کسب آگاهی باشند تا بتوانند متناسب با نیازهای روز مخاطبان خود شبهات آنها را پاسخ دهند.

وی نظافت و آراستگی ظاهری را از دیگر ویژگی‌های یک مبلغ دانست و افزود: علاوه بر طهارت باطنی به آراستگی ظاهری خود نیز اهمیت دهید تا موجبات رغبت دانش آموزان فراهم شود.

فراشی اخلاق خوش و نرم خویی، طولانی نکردن خطابه ها و واگذاری امور به دانش آموزان را از دیگر ویژگی های یک مبلغ عنوان کرد.

وی، برجسته کردن جشن تکلیف در مدارس را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد‌: مربیان باید دانش آموزان را به امر اقامه نماز تشویق و ترغیب کرده و این امر را شیرین جلوه دهند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان یادآور شد: تقویت تقوا و حلال و حرام را باید مربیان مدنظر قرار دهند و در عمل و گفتار خود به دانش آموزان نیز القا کنند.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین