عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
كتاب«فاطمه الگوي همه» به قلم اسدالله محمدي‌نيا، گزيده‌اي از منزلت و جايگاه حضرت زهرا(س) را روايت مي‌كند. اين كتاب به تازگي از سوي انتشارات سبط اكبر منتشر شده است.

عقیق: كتاب «فاطمه الگوي همه» در چهار فصل با عنوان‌هاي «درس‌هايي از زندگي حضرت فاطمه(س)»، «اسماء و القاب حضرت فاطمه(س)»، «منزلت حضرت زهرا(س) در قرآن كريم و روايات» و «الگوي زندگي» تلاش دارد تا ابعاد مختلف زندگي فاطمه(س) را براي مخاطب تشريح كند.
اثر حاضر گزيده‌اي از كتاب«فاطمه الگوي همه» است كه براي كوتاه‌تر شدن متن و كاسته شدن از حجم كتاب براي مطالعه آسان‌تر، خلاصه شده است.
يكي از ويژگي‌هاي اين اثر نثر ساده، روان و داستان‌گونه آن است كه ابعاد مختلف زندگي اين بانوي بزرگ اسلام را به تصوير مي‌كشد.
در قسمتي از كتاب مي‌خوانيم: «امر به معروف و نهي از منكر دو مورد از واجبات مهم اسلام هستند كه اگر به اين دو واجب عمل شود بسياري از مشكلات حل خواهد شد. زيرا اگر مردم نسبت به گناهان در جامعه حساس باشند و به مسئولان متخلف تذكر دهند و از كساني كه امر به معروف مي‌نمايند دفاع كنند، در نتيجه انسان‌هاي فاسد و متملق، جايگاهي در جامعه نخواهند داشت و روز ‌به ‌روز ارزش‌هاي الهي رشد مي‌كند و امنيت در جامعه برقرار خواهد شد. اما اگر مردم به بهانه‌هاي واهي از اين مسووليت مهم شانه خالي كردند و صحنه جامعه را رها ساختند، ميدان براي تاخت و تاز مفسدان و اراذل و اوباش باز مي‌شود و اگر عده كمي هم اعتراض كنند، خرد خواهند شد. بهترين الگوي عملي ما در اين مورد حضرت زهرا(س) است، زيرا ايشان با امر به معروف و نهي از منكر در برابر منحرفان ايستاد و نگفت به من چه مربوط است. لذا حضرت فاطمه(س) در اين مورد فرمود: "... والامر بالمعروف مصلحة للعامة" خداوند امر به معروف را براي مصلحت عموم مردم قرار داده است
گزيده‌اي از كتاب «فاطمه الگوي همه» با شمارگان هزار نسخه، در
۱۱۶ صفحه و به بهاي ۳۵ هزار ريال براي نخستين بار از سوي انتشارات سبط اكبر منتشر شده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین